Erfaren Logistiksupportmedarbetare till kund sökes!

Arbetsbeskrivning

Vi behöver förstärka vår personalgrupp med en duktig medarbetare inom logistiksupport. Du kommer att vara anställd som konsult i vår verksamhet och bli uthyrd till vår kund i Uppsala. Uppdraget förväntas pågå från mitten av augusti till sista september med chans till förlängning. Arbetstiden kan komma att variera något.

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att serva företagets externa chaufförer vid utlastning. Du kommer att arbeta med att ta fram lastlistor, skiva ut följesedlar, fraktsedlar, tullhandlingar samt hantera avropsorder. I arbetsuppgifterna ingår även att boka leveranser, transporter och budbilar i företagets tidbokningssystem. Du kommer att arbeta i nära samarbete med intern personal på olika avdelningar som sälj-, lager- och produktionspersonal. Till arbetsuppgifterna hör även att ha externa kontakter med transportledare gällande leveranser. Arbetstiden är dagtid men kan variera något.
 



Din bakgrund
Vi ser att du har en mycket god datorvana och erfarenhet från något affärssystem. Har du erfarenhet från affärssystemet Jeeves är det meriterande. Har du även erfarenhet från affärssystemen Multishipping och Centirio ses det som starkt meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av logistikarbete eller att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter som är beskrivet i annonsen.

Dina egenskaper
Du är en person som är strukturerad och kan arbeta självständigt. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och har en förmåga att skapa goda relationer både internt och externt. Vidare har du en hög affärsmässighet och ett serviceinriktat arbetssätt.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i fler än 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning. Vi växer stadigt på den svenska marknaden med många spännande karriärmöjligheter för den engagerade och kvalitetsmedvetna medarbetaren. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att skaffa bred erfarenhet och arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. Söker du en arbetsplats som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas som konsult på Randstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/deltid Heltid
  • Publicerat: 13 juli 2015

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


15 april 2024

5 januari 2024

16 november 2023