Erfaren och kommunikativ löneadministratör sökes!

Arbetsbeskrivning

Vill du ha ett serviceinriktat arbete där du får användning för din kompetens inom löneadministration? Vi på Adecco Finance & Legal ger dig nu en möjlighet att sätta dina kunskaper på prov hos en våra kunder!

Hur ser din arbetsdag ut?
Som löneadministratör hos denna kund kommer du arbeta på företagets HR-avdelning där du tillsammans med två kollegor kommer att sköta löneadministrationen. Avdelningen arbetar med att på ett effektivt sätt stötta och serva företagets organisation med personal- och löneadministration. Din roll som löneadministratör kommer att innebära att du arbetar med hela löneprocessen, för både tjänstemän och kollektivare. Du ansvarar och ser till att lagar och kollektivavtal inom ditt område följs och att de anställda du ansvarar för får sin lön i rätt tid. Du kommer också få hjälpa organisationens chefer med viss personaladministration, bland annat statistik, anställningsavtal, handläggning av arbetsskador och framtagande av uppgifter i personalsystem.

Tjänsten är med start från 1:a september och året ut inledningsvis, men för rätt person kan det finnas möjligheter till förlängning. Du kommer att få en anställning i Adeccos konsultverksamhet och hyras ut till vår kund. Arbetet är förlagt på heltid, måndag till fredag.

Vem trivs här?
För dig som har en gedigen erfarenhet inom löneadministration där du arbetat självständigt med hela löneprocessen under minst fem år, kommer snabbt att sätta dig in i dina nya arbetsuppgifter. Har du en utbildning inom löneadministration och är van vid att hantera flera hundra löner, både kollektivanställda såväl som tjänstemän, är detta tjänsten för dig. Om du är van att arbeta med personalstatistik och gärna även personalekonomi, kommer du att nå stor framgång i denna tjänst.

Är du som person serviceinriktad och flexibel kommer du att passa perfekt som löneadministratör hos denna kund. Om du har en god förmåga att arbeta såväl självständigt som i en del av ett team där alla hjälps åt, har du hittat rätt arbetsplats. För dig som är noggrann och strukturerad i ditt arbete med en god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter, är detta en tjänst som kommer att passa. Din goda förmåga att passa deadlines kommer att komma väl till pass och din höga integritet samt objektivitet göra att du når stor framgång.

Vad erbjuder vi?
Adecco Finance & Legal kan erbjuda detta spännande uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg, där du har möjlighet att utvecklas och arbeta självständigt med löenadministration. Kunden är ett företag på frammarsch och går för tillfället igenom en omorganisation.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse.
  • Vardagar, heltid. 1:a september till minst årsskiftet.
  • Publicerat: 15 juli 2013

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024