Erfaren och kommunikativ Löneadministratör!

Arbetsbeskrivning

Vill du ha ett serviceinriktat arbete där du får användning för din kompetens inom löneadministration? Vi på Adecco Finance & Legal ger dig nu en möjlighet att sätta dina kunskaper på prov hos en våra kunder!

Hur ser din arbetsdag ut?
Som löneadministratör hos denna kund kommer du arbeta på företagets HR-avdelning där du tillsammans med kollegor kommer att sköta löneadministrationen. Avdelningen arbetar med att på ett effektivt sätt stötta och serva företagets organisation med personal- och löneadministration. Din roll som löneadministratör innebär att du arbetar med hela löneprocessen, för både tjänstemän och kollektivare. Du ansvarar och ser till att lagar och kollektivavtal inom ditt område följs och att de anställda du ansvarar för får sin lön i rätt tid. Du kommer också att få hjälpa organisationens chefer med viss schemaläggning i tidsredovisningssystem samt med övrig personaladministration såsom anställningsavtal, handläggning av arbetsskador och framtagande av uppgifter i personalsystem etc.

Uppdraget är med start omgående och kommer att pågå under minst ett år framöver. För rätt person kan det finnas möjlighet till direkt anställning ute hos kunden. Du får en anställning i Adeccos konsultverksamhet och hyrs ut till vår kund. Arbetet är förlagt på heltid, måndag till fredag kl. 8.00-17.00.

Vem trivs här?
För dig som har en gedigen erfarenhet inom löneadministration där du arbetat självständigt med hela löneprocessen under minst 3 år, kommer snabbt att sätta dig in i dina nya arbetsuppgifter. Har du en utbildning inom löneadministration och är van vid att hantera stora lönevolymer, både kollektivanställda såväl som tjänstemän, är detta tjänsten för dig. Om du dessutom är van vid att arbeta med personalstatistik och gärna även personalekonomi, kommer du att nå stor framgång i denna tjänst.

Är du som person serviceinriktad och flexibel kommer du att passa perfekt som löneadministratör hos denna kund. Viktigt är att du kan arbeta självständigt såväl som i team samt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid
  • Publicerat: 7 februari 2014

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024

Interimskonsulter inom Lön

Interimskonsulter inom Lön

13 april 2024