Erfaren personaladministratör sökes för ett uppdrag i Göteborg

Erfaren personaladministratör sökes för ett uppdrag i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av personalarbete? Är du driven i ditt arbete och är redo för ett nytt givande uppdrag? Sök tjänsten idag!

Om uppdraget

Just nu söker vi en personaladministratör för vår kunds räkning. Kunden är en statlig förvaltningsmyndighet som arbetar med socialförsäkringsfrågor. Tjänsten är på heltid med start 2020-05-11 och kommer pågå i 6 månader framöver, med chans till förlängning året ut. Placering i Göteborg.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer i första hand stötta den befintliga HR-ansvariga som hanterar samtliga HR-frågor på myndigheten. Du kommer att arbeta med löpande personaladministration och ta fram rutiner inom det systematiska arbetsmiljöarbetet. Du kommer även arbeta med incidentrapporteringssystem, stötta vid upphandlingar och utformning av rutiner och anvisningar. Utöver detta kommer även arbete med rekryteringsadministration och handläggning vid anställningsärenden vara vanligt förekommande. För att trivas i rollen är du driven och engagerad i ditt arbete. Du arbetar självständigt och strukturerat samt bidrar till en positiv stämning.

Dina kvalifikationer

- högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör.
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
- kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.).
- god kännedom om lagar och förordningar på området.


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2020-04-28.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Antonia Rodhe.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2020
  • Ansök senast: 28 april 2020

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb