OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta självständigt med redovisning på ett stort företag?
Om kunden:
Hero söker för kunds räkning en redovisningsekonom för ett uppdrag som sträcker sig över hösten 2015 under 3-6 månader. Vår kund är ett välkänt företag inom utbildningsbranschen. Här kommer du in som operativ extra resurs då teamet fått en vakans. Företaget står inför systembyte samt en bolagsintegration och behöver därför stöd av en redovisningsekonom med mångårig erfarenhet. Låter detta som ett spännande uppdrag, då ser vi fram emot din ansökan!
Om tjänsten:
Tjänsten som redovisningsekonom är belägen på företagets huvudkontor i Stockholm och tillhör redovisningsavdelningen. I din roll som redovisningsekonom kommer du bland annat att hantera:
- Avstämningar av balanser
- Moms/uppbörd (du får gärna ha erfarenhet av blandbonus)
- Koncernavstämningar
- Bokslutsarbete
- Betalningar
- Inventarier
Möjligheter:
Fyll på ditt cv med ett meriterande uppdrag! I aktuell roll kommer du in i ett tempofyllt företag där du får bra inblick i det ekonomiska flödet i ett storbolag. Trivs du med att arbeta självständigt och ta egna initiativ ska du söka tjänsten redan i dag.
Krav:
Vi söker dig som exempelvis arbetar som konsult eller som är mellan uppdrag och har minst 10 års erfarenhet. Personen som blir aktuell för uppdraget bör ha arbetat självständigt med samtliga delar och ha en förståelse för stora koncerner. Du är lugn och ansvarsfull som person och trivs med att jobba självständigt. Har du intresse för system, kunskaper i Agresso eller liknande system och erfarenheter av implementationer är detta mycket meriterande. Du är även prestigelös och hjälper till där det behövs samt trivs i ett klimat med många förändringar. Att arbeta som konsult kommer naturligt för dig och du är van vid att snabbt komma in i en grupp och börja bidra operativt.
Tillträde, omfattning och anställning:
Tillträde sker omgående och uppdraget pågår 3 månader med möjlighet till förlängning. Arbetet föreligger under kontorstider på heltid och du kommer att vara anställd som konsult hos Hero.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Karolina Hedenström på telefon 08-684 252 32.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230