Erfaren Redovisningsekonom till Hovås

Erfaren Redovisningsekonom till Hovås

Arbetsbeskrivning

Motiveras du av att nå resultat tillsammans med ditt team och av att ge service i världsklass? Har du erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete? Om du gillar att arbeta med redovisning och ekonomisk rapportering internt och externt, då kan det här vara jobbet för dig. Det här är ett interimsuppdrag på minst 5 månader under en pågående rekrytering.

Uppdraget sker på plats i Hovås och två dagar/vecka i Lidköping.

Om rollen

I rollen som redovisningsekonom kommer du arbeta med några av våra svenska bolag och ha hand om de flesta redovisningstjänster samt all ekonomisk rapportering internt och externt. Du kommer att ingå i ett team med flera kompetenta kollegor. Tillsammans hanterar ni redovisning, ekonomisk rapportering och controlling. Du kommer att få arbeta självständigt med en bredd av olika arbetsuppgifter. Du rapportera till Chefen för Shared Service Center Norden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Löpande redovisning
* Månads-, kvartals- och årsbokslut
* Budget- likviditet- och prognosarbete
* Årsredovisning
* Bistå vid externrevision
* Koncernrapportering
* Momsredovisning
* Skattedeklarationer

Är du rätt för jobbet?

Vi söker dig som har minst en kandidatexamen inom ekonomi och har erfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom med bokslutsarbete och framtagande av månads-, kvartals och årsredovisning. Du har dokumenterat goda kunskaper i Excel, svenska och engelska, i såväl tal som skrift, det är ett måste.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett analyserande tankesätt och att du tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir ordentligt utförda. Du har en god pedagogisk förmåga och kan redogöra och förklara ekonomiska samband och delar gärna med dig av din kunskap. Du hanterar tidspress och är duktig på att prioritera dina arbetsuppgifter. Det är också av stor vikt att du är:

* Kvalitetsmedveten - du drivs av viljan att identifiera, prioritera och upprätthålla standarder för att möta interna och externa krav.
* Serviceinriktad - här behöver du ha ett gott kundfokus och kunna svara på frågor både från externt och internt håll.
* Flexibel & prestigelös - du behöver ha en förmåga att leva och agera i ett klimat av förändring på ett lugnt, eftertänksamt sätt. Din prestigelösa sida kommer till sin rätt när du prioriterar, kommunicerar och bidrar till förbättringsarbeten.

Du kommer att arbeta i Navision (NAV), Cognos och Power BI så tidigare erfarenhet av dessa system är meriterande.

Vad du kan förvänta dig av oss

Du kommer att ha en betydelsefull roll i ett bolag med tempo och med fokus på hållbara lösningar. Företaget erbjuder dig spännande arbetsuppgifter och stora kontaktytor med kompetenta kollegor i hela Europa. Du kommer till en arbetsplats som präglas av fokus på genomförande och en tro på att det bästa sättet att lyckas är att göra det tillsammans. Det finns fina möjligheter till utveckling när du har kommit in i arbetet.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges mest attraktiva företag inom flera olika branscher.
Vi är stolta över våra konsulter på Jefferson Wells, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter.
På Jefferson Wells eftersträvar vi en god balans mellan arbete och fritid. Du kommer få en trygg anställning med kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension, friskvårdsbidrag och försäkringar.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Har du frågor om tjänsten eller rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Carl-Henric Möller tel: 031-617235

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2023
  • Ansök senast: 3 maj 2023

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb