Erfaren Service Desk-medarbetare sökes till internationell koncern!

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en person till deras IT-supportavdelning. Du kommer att ansvara för att registrera och kategorisera såväl problem som beställningar för de du supporterar. Din avdelning har höga rättigheter i de flesta system och du kommer att förväntas lösa problemen vid första kontakt. Detta kan ske genom antingen telefon, e-mail, chat eller VIP-support. Att ge professionell och kundanpassad service är ryggraden i verksamheten. Till din hjälp har du en kunskapsdatabas samt dina egna eller dina kollegers kunskaper. Arbetet är processtyrt vilket ger hjälp med prioriteringar och koordinering.


Arbetsuppgifter:

I rollen kommer du att vara en del av support- och servicefunktionen hos vår kund. Kombinerat med att du kommer att lösa IT-relaterade problem som löpande uppstår hos vår kunds olika verksamhetsområden kommer du arbeta proaktivt och utvecklande. Problem som kan uppstå kan vara, men är ej begränsat till, tekniska fel hos skrivare, datorer, telefoner, projektorer etc. Service Desken skapar samtliga användarkonton, tilldelar rättigheter och behörigheter för de flesta IT-systemen.

Profil:

- Utbildning inom IT och/eller 2-3 års erfarenhet av arbete inom IT Support eller liknande

- Stor vana av AD och Exchange

- Genuint IT-intresse

- Mycket goda kunskaper inom Microsofts olika produkter.

- Intresse av att hjälpa kunder och att ge god service i alla lägen

- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

- B-körkort

Personliga egenskaper:

Som person gillar du att ge förstklassig service. Du har förmåga att vara vaken för dina kunders problem och behov. Du är en idérik problemlösare som tar egna initiativ och agerar proaktivt. Du tar ansvar för både ditt eget och gruppens arbete och är en genuin lagspelare. Du ska trivas i ett varierande arbetstempo, även då det stundtals kan bli intensivt. Du är en i grunden stabil person med positiv inställning som inte berörs personligen då kunder kommer med kritik. 

START: Omgående

OMFATTNING: Heltid

URVAL: Löpande??

PLATS: Göteborg

LÖN: Fast lön 

KONTAKT: Poyan Karimi, poyan@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökan) ?

SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2015-09-02

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående genom att klicka "Ansök Nu" då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig!  

 

Oddwork startades av tre studenter från Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi jobbar idag med bemanning och rekrytering av talanger inom försäljning, ekonomi och teknik. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det de faktiskt brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem vår kandidat är och framförallt vad han eller hon vill! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlie Sinclair
0704-220783
Consultant Manager IT Anna Höglund
031-892835
Consultant Manager Charlie Sinclair
031-892835
Konsultansvarig Emma Kavsjö
0767-671600
Konsultchef Poyan Karimi
0737571104
Consultant Manager Victoria Frykberg
031-892835
Talent Manager Amy Disley
0760425236
Talent Manager Jasmin Kamyab
0737249457
Talent Manager Emma Kavsjö
0767-671600
Talent Manager Jacob Borre
0760466562

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oddwork Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Bemanning
  • Publicerat: 3 augusti 2015

Besöksadress

Saltholmsgatan 19 42676 Göteborg
None

Postadress

Saltholmsgatan 19
Göteborg, 42676

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024