Erfaren Supply Chain sökes till konsultuppdrag omgående

Erfaren Supply Chain sökes till konsultuppdrag omgående

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
För kunds räkning, som är ett stort internationellt företag inom hemelektronik, söker vi nu en erfaren Supply Chain. Tjänsten är tänkt att tillsättas omgående.
Företaget har i dag fler än 10 000 anställda i Europa och ca 50 av dessa medarbetare tillhör den nordiska organisationen och sitter i fräscha lokaler i Solna.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss. Därför erbjuder vi alltid dig som medarbetare en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal.



Arbetsuppgifter:
Som Supply Chain kommer du att ha många varierande arbetsuppgifter som kan innebära alltifrån hantering av förfrågningar och transportövervakning, hantering av returer och återvinning av företagets produkter samt vara den som har kontakt och samordna mellan försäljning och logistiktjänster. Du kommer även att stötta den nordiska organisationen med logistik gällande hela försörjningskedjan.

Som Supply Chain kommer du att få vara delaktig i arbetsuppgifter gällande:

- Kommunicera med och samordna mellan försäljnings- och logistikleverantörer
- Övervaka utgående leveranser - daglig uppföljning med logistikleverantörer
- Behandla inköpsorder för prover och garantier
- Utfärda skrotningsorder
- Föreslå och genomföra förbättringar av processer och verktyg
- Administrera returer, förlorade varor och kundkrediter
- Fakturering



Din bakgrund:
För att lyckas i rollen som Supply Chain så är det önskvärt om du arbetat inom området några år, har en utbildning inom Supply Chain samt erfarenhet inom logistik (lager och / eller transport). Grundläggande kunskaper om EU:s regler och förfaranden för tull och handel. Du måste skriva och tala svenska och engelska obehindrat. Du har erfarenhet från SAP, övriga affärssystem ses som meriterande. Du har även mycket goda kunskaper inom MS Office.

Personen vi söker är mycket serviceinriktad och flexibel samt proaktiv och prestigelös. Du är strukturerad och en problemlösare som gillar att hitta lösningar till dessa samt nya strategier/kontinuerliga förbättringar. Det är också viktigt att du har en känsla för samhörigheten i ditt team och är en teamplayer, har integritet och ha ett positivt tänk.
Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara ett minuter, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2020
  • Ansök senast: 20 april 2020

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


29 april 2024

26 april 2024