Erfaren värdepappersadministratör till storbank

Erfaren värdepappersadministratör till storbank

Arbetsbeskrivning

Om du brinner för att arbeta med värdepapper, aktiesettlement och mot internationella kontaktytor är detta jobbet för dig. Här finns en möjlighet att komma in på en av Sveriges storbanker och utvecklas inom värdepappersadministration. Du skapar meriterande erfarenheter inför framtiden samtidigt som du utvecklas inom aktie-backoffice.

OM TJÄNSTEN
Jobbet som värdepappersadministratör sträcker sig just nu fram till december 2020 och förutom att arbeta med det du brinner för får du en unik möjlighet att skapa dig referenser från en av Sveriges storbanker. Ta plats i fina lokaler i ett centralt läge och där lärandemöjligheterna är stora.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som aktieadministratör arbetar du BackOffice med order och settlement. Du arbetar mot olika typer av affärsflöden kopplat till värdepappershandeln och arbetar bland annat mot VPC och depåbanker. I rollen kommer du i kontakt med utländsk aktiehandel och därför har du internationella kontaktytor över hela världen.

VI SÖKER DIG SOM
* Har cirka fyra års erfarenhet av att arbeta med Coorporate Backoffice (värdepapper)
* Har arbetat minst ett år med Aktiesettlement
* Har en mycket god affärsengelska

Det är meriterande om du har erfarenhet av utländsk aktiehandel, har en eftergymnasial utbildning eller Swedsec-licens. Vidare ser vi positivt på om du har erfarenhet av Abasec.

Som person är du:


* Snabblärd och nyfiken, vilket gör att du snabbt sätter dig in i din nya roll
* Noggrann på så sätt att du håller en hög kvalité i ditt arbete samt inte lämnar någonting åt slumpen
* Strukturerad eftersom rollen ställer höga krav på planering


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: 6 månader med chans till förlägning
* Placering: Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 februari 2020
  • Ansök senast: 29 mars 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024