Europcar söker sommarvikarier till vårt Kundcenter

Europcar söker sommarvikarier till vårt Kundcenter

Arbetsbeskrivning

I rollen som medarbetare till Europcars kundcenter kommer du hantera våra kunder genom att besvara inkommande nationella och internationella bokningar. Erbjuda kunder hjälp, service och rådgivning vid bokning samt generera bokningar. Bokningen är en mycket viktig del i vår vision att få de nöjdaste kunderna.

Om tjänsten
Du kommer ta emot inkommande samtal och email som är kopplade till Europcars bokningsverksamhet. Våra kunder är privat- och företagskunder samt resebyråer. Du kommer att svara på frågor gällande Europcars bilar, priser, uthyrningsvillkor och arbeta med merförsäljning av tjänster/produkter knutet till hyran samt göra bokningar i Europcars bokningssystem.

Som kundcentermedarbetare besvarar du även inkommande samtal och e-post från kunder rörande den faktura eller kreditkortsspecifikation som kunden mottagit i samband med att de hyrt en bil via Europcar - i Sverige eller någonstans i Europa. Som verktyg har du telefonen, ett ärendehanteringssystem och Europcars affärssystem. Exempel på frågor från kund kan vara att fakturan verkar vara på ett större belopp än väntat, eller att någon efter besked från inkasso har följdfrågor.

Tjänsten är placerad i Årsta och avser perioden juni-augusti 2022.

Om oss
Fler upptäcker fördelarna med att hyra bil för att kunna vara flexibel och välja bil efter tillfälle och behov. Europcar är det gröna mobilitetsföretaget och är Europas ledande biluthyrningsföretag. Vi arbetar utifrån våra värderingar Driv, Integritet och Hållbarhet samt har som målsättning att ha de nöjdaste kunderna. I Sverige har Europcar 141 utlämningspunkter och 5 000 bilar. Europcar drivs i Sverige av Europeisk Biluthyrning AB som är ett dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB.

Vi söker dig som

- Är servicemedveten och känner ett stort engagemang för att få de nöjdaste kunderna.
- Är strukturerad, målmedveten och bra på att samarbeta.
- Gillar att prata både med kunder och kollegor
- Har erfarenhet av att arbeta i en boknings-, ordermottagnings-, innesäljarroll och har stor vana av att ha kontakt med kunder via email, sociala medier och telefon.
- Har gymnasiekompetens och söker ett arbete med fokus på service och bemötande.


- Är duktig på att formulera dig i tal och skrift och kan bygga relationer och ge service på ett naturligt och säljande sätt.
- Då det kommer förfrågningar ifrån kunder i andra länder är det ett krav på att du skriver och talar flytande svenska och engelska
- Tjänsten kommer innefatta merförsäljning och därför är det meriterande med erfarenhet inom sälj.


Som person är du engagerad, drivande och kan hantera stressiga situationer. Du har en självsäkerhet blandat med en ödmjukhet som gör att du kan fatta beslut som gynnar alla inblandade parter.
Det är också betydelsefullt att du har förmåga att skapa högt förtroende hos våra kunder.
Vidare värdesätter vi att du är flexibel, att du arbetar bra i både team och självständigt. Du är utåtriktad, noggrann och ansvarsfull.

För oss är det viktigt att du sätter kunden i fokus och har en genuin känsla för att hålla hög servicenivå och lösa utmaningar. Problemlösningen har du i blodet och du tar därför egna initiativ och agerar gärna proaktivt.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 2022-05-15. Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Carina Lindman, carina.lindman@europcar.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Yesemin Unlu

Sebastian Axelsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Europcar Sverige
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2022
  • Ansök senast: 15 maj 2022

Besöksadress

Årstaängsvägen 21C, Stockholm
None

Postadress

Årstaängsvägen 21C
Stockholm, 11743

Liknande jobb


30 maj 2024