Event-koordinator

Arbetsbeskrivning

ÄLSKAR DU ATT KOORDINERA MÖTEN & EVENT I VÄRLDSKLASS?

Pop House Sweden grundades år 2014 och bestod då av Pop House Hotel och ABBA The Museum. Visionen var redan då att bli en av världens främsta nöjesdestinationer och som ett led i detta förvärvades Cirkus år 2017. Sedan mars 2019 är även Hasselbacken en del av Pop House som inkluderar hotell, restaurang samt event-och konferensmöjligheter. Med starka varumärken som ABBA The Museum, Cirkus och Hasselbacken samt all underbar underhållning, mat och dryck blir Pop House Sweden en självklar attraktion för både svenska och internationella gäster som besöker Stockholm och Djurgården. Så sent som i oktober 2019 släpptes dessutom nyheten om att Pop House Sweden under 2021 kommer att öppna Space. Space har som vision att bli Stockholms största digitala kulturhus vid Sergels torg. På de cirka 7 500 kvadratmeter kommer det bland annat finnas musikscener, gamingarena, produktionsstudios samt restaurang & café.

För Hotell Hasselbacken och Pop House Hotel söker vi nu en Event-koordinator som har stor drivkraft och passion för att leda, koordinera och genomföra extraordinära resultat och som vill vara med att skapa en minnesvärd upplevelse för våra gäster på.



TALANGEN

Som Event-koordinator är du en av hotellens nyckelfunktioner genom att koordinera arbetet med alla andra avdelningar. Du har stor erfarenhet av event med branscherfarenhet från liknande position-/er. Du är van att ta snabba beslut och vet vad som är viktigast att prioritera, alltid med gästen i fokus. Du är en trygg och utåtriktad person som drivs av att koordinera arbetet på egen hand och tillsammans med andra.

VAD ERBJUDER VI DIG?

- Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning med start så snart som möjligt.
- En fantastisk arbetsplats där du får möjligheten att utvecklas, både individuellt och i team.
- En pulserande miljö där vi älskar att ha kul, både med gäster och kollegor.


ARBETETS INNEHÅLL KAN VARIERA, HÄR ÄR NÅGRA EXEMPEL:

- Tillsammans med kund planera inför konferenser och events.
- Hålla högsta service- och kompetensnivå och se till att gästerna och kunderna alltid blir korrekt bemötta.
- Ditt arbete ska präglas av proffsighet, effektivitet och tillgänglighet.
- Genomföra visningar och kundmöten samt upprätthålla kundkontakt för framtida affärer.
- Följa kunden genom hela sälj/planeringsprocessen, genomförandet och efterarbete.
- Delta i planeringsmöten veckovis och ansvarar där för att informera övriga medarbetare om kommande event, av stor vikt att ha god kommunikationsförmåga både internt och externt.
- Ansvara för ökad merförsäljning samt agerar mellanhand mellan olika externa leverantörer.
- Ansvara för att ”rätt” personer är med vid detaljplanering med kund.
- Välkomna större grupper när de anländer, finnas tillgänglig under hela eventet vid behov eller ansvar för att korrekt överlämning görs.
- Arbetet innebär med detta även kvällar och helger, mer och mindre i perioder.
- Fakturering och ansvar för att projektet stängs/avslutas korrekt (enl. givna faktureringsrutiner).
- Vara delaktig i att uppfylla försäljningsprognos.


Tjänsten är på 100% och du inleder men en provanställning som efter 6 månader övergår i en tillsvidareanställning om vi klickar med varandra. Vi rekryterar löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas snabbt. Du rapporterar direkt till General Manager.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ingmari Pagenkemper

Anna Viola Edman

Cecilia Fung Landeström

Mikael Kyrk

Moa Eriksson Åberg
+46858798715

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pop House Group
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2020
  • Ansök senast: 30 juli 2020

Besöksadress

Cirkus Arena & Restaurang, Stockholm
None

Postadress

Cirkus Arena & Restaurang
Stockholm, 11521

Liknande jobb


Glädjespridare - Fast lön + generösa bonusar!

Glädjespridare - Fast lön + generösa bonusar!

19 maj 2024

Tjäna 33 000 SEK/M

Tjäna 33 000 SEK/M

18 maj 2024

Tjäna 33 000 SEK/M

Tjäna 33 000 SEK/M

18 maj 2024