Eventkoordinator till mediehus

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en koordinerande roll där du får driva projekt från start till slut? Alma Talent är ett mediehus med välkända varumärken så som Dagens Media, Affärsvärlden och Ny Teknik. De söker nu en Eventkoordinator som kommer agera en central roll gentemot deras kunder, leverantörer och samarbetspartners. Låter det som något för dig? Ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Alma Talent Events räkning en Eventkoordinator till deras kontor på Kungsholmen. Uppdraget är på heltid i tre månader med chans till förlängning.

I rollen som Eventkoordinator hanterar, planerar, administrerar och genomför du event i alla olika faser – hela vägen från uppstart till genomförande. Arrangemangen är allt från en handfull upp till flera hundra deltagare. Alma Talent är företaget som tillhandahåller en lojal anda där atmosfären genomsyras av glädje, inspiration och motivation att anta nya utmaningar!

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Alma Talent's önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Alma Talent.

ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna ingår att ha löpande kontakt med partners/utställare och koordinera med lokalleverantörer för att säkra att alla partners blir nöjda vid genomförandet. Löpande har du kontakt med deltagare vad gäller bekräftelser, kallelser, eventuella programändringar och påminnelser. Vidare sköter du bland annat utvärderingsprocessen mot deltagare, talare och partners samt är delaktig i det kontinuerliga arbetet med att effektivisera processer.

Du kommer också att...


* Uppdatera information inför kommande event och kontinuerligt arbeta i CRM-system
* Boka lokal, förtäring och teknik och hålla i den löpande kontakten med lokalleverantörerna
* Ha löpande kontakt med talare och driva in talarpresentationer, bokar resor och hotell vid behov
* Närvara och driva de ”egna” eventen på plats samt delegera och samordna onsite
* Vara back up till Customer Service vad gäller telefonpassning, m.m.


VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare erfarenhet av att självständigt arbeta i en administrativ och koordinerande roll


* Har goda kunskaper i officepaketet
* Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då all kommunikation sker på dessa språk


Vi tror att du som söker har du struktur ända ut i fingerspetsarna och att arbeta proaktivt är en självklarhet för dig. Du är ansvarstagande med en hög social förmåga då du kommer agera spindeln i nätet med mycket kommunikation både internt såväl externt. Vidare är du noggrann då planering är A och O i denna roll. Att vara flexibel och vara van vid att arbeta i högt tempo är viktigt för att trivas i denna roll. Du är också självgående och tar med lätthet egna initiativ.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid i tre månader med chans till förlängning
* Placering: Flemminggatan på Kungsholmen i Stockholm
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här

SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Alma Talent är mediehuset med starka och nischade magasin, digitala plattformar, eventverksamhet och mervärdestjänster inom B2B-segmentet och områdena teknik, ekonomi, finans, marknadsföring, juridik, arbetsrätt och HR. Tillsammans hjälper dem beslutsfattare och ledningsgrupper att lyckas i sin yrkesroll, och privat. Idag har Alma Talent Events verksamheter i Sverige och Finland och tillsammans erbjuder vi branscharrangemang över hela Norden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 3 månader kontorstider
  • Publicerat: 7 oktober 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


26 april 2024

Programsamordnare

Programsamordnare

26 april 2024