Examenshandläggare på sektionen för antagning och examen

Examenshandläggare på sektionen för antagning och examen

Arbetsbeskrivning

Mälardalens universitet (MDU) är det progressiva och samverkande universitetet där vi tillsammans formar en hållbar framtid. Här möts människor som vill utveckla sig själva och framtiden. Våra 19 900 studenter läser kurser och program inom ekonomi, hälsa, teknik och utbildning på våra campus i Eskilstuna och Västerås eller på distans. Vi bedriver forskning inom alla utbildningsområden och har internationellt framstående forskning inom framtidens energi och inbyggda system. Vårt nära samarbete med näringsliv och offentlig sektor gör att vi på MDU bidrar till att människor mår bättre och jorden håller längre.

Sektionen för antagning och examen ansvarar för frågor som rör behörighet, antagning, reell kompetens, examensansökningar och utfärdande av examens- och kursbevis. Vi arbetar också med det studieadministrativa systemet Ladok och utbildningsdatabasen Selma.

Anställningsinformation
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Sista ansökningsdag: 2022-02-02
Stationeringsort: Eskilstuna
Akademi/enhet/sektion: Sektionen för antagning och examen

Arbetsuppgifter
Sektionen för antagning och examen är universitetets administrativa stöd för antagnings- och examensfrågor. Sektionen ansvararar också för systemstöd för vissa av universitetets administrativa system.  På sektionen handläggs frågor som rör behörighet, reell kompetens, studieavgifter, utbytesstudier, anstånd och överklaganden. Vi handlägger examensansökningar och utfärdar examens- och kursbevis och tillgodoräknanden samt har det lokala ansvaret för drift, support och stöd av Ladok, antagningssystemet NyA och MDU:s utbildningsdatabas Selma. 

Dina arbetsuppgifter kommer vara att administrera och handlägga tillgodoräknanden och examensärenden, vilket innebär att du ska ta emot, begära kompletteringar, bedöma meriter och underlag samt ta beslut. I tjänsten ingår också övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter utifrån på den sökandes tidigare kunskaper och meriter. Arbetet innebär daglig kontakt med universitetets akademier och studenter.

Kvalifikationer
Du har för tjänsten relevant akademisk examen, gärna med kunskaper i juridik och kännedom om universitetets regelverk samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Vi förutsätter att du har god datavana.

Som person är du ansvarstagande och självgående. Du är noggrann, utvecklingsorienterad och du slutför det som påbörjats. Du behöver ha god samarbetsförmåga då vi jobbar i team och du kommer ha mycket kontakter inom hela lärosätet. Det krävs att du kan hantera hög arbetsbelastning vid arbetstoppar. Vidare förutsätts att du har sinne för administrativt arbete samt organisationsförmåga.

Avgörande vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför.

Avgörande vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför.

Meriterande
Erfarenhet av examens-, tillgodoräknande- eller antagningshandläggning eller annan myndighethetsutövning är meriterande. Det är också önskvärt att du har goda kunskaper i ytterligare ett språk utöver svenska och engelska.  Det underlättar om du redan har vana av arbete i de datasystem som sektionen använder, dvs Ladok och NyA.

Ansökan
Gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan.

Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!


Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mälardalens högskola
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2022
  • Ansök senast: 2 februari 2022

Liknande jobb


26 maj 2023

Utbildningshandläggare

Utbildningshandläggare

26 maj 2023

Internationell Koordinator

Internationell Koordinator

24 maj 2023

26 maj 2023