Examenshandläggare till Student- och utbildningsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Chalmers verksamhetsstöd är Chalmers organisation för stabs- och utredningsstöd till ledningen samt gemensam administration och service till institutioner och andra enheter. Verksamheten är organiserad i tio avdelningar; Operativt och strategiskt stöd, Chalmers Innovationskontor, Student- och utbildningsavdelningen, Planering, analys och ekonomi, Kommunikation och marknad, Projekt- och processkontoret, HR-avdelningen, Kansliet, IT-avdelningen och Serviceavdelningen. Inom Chalmers verksamhetsstöd arbetar drygt 450 personer med att långsiktigt säkerställa ett effektivt och väl fungerande verksamhetsstöd av hög kvalitet. Verksamheten är processorienterad mot Chalmers tre målbilder: utbildning i världsklass, excellent forskning och effektivt nyttiggörande.


Information om avdelningen
Student- och utbildningsavdelningen är en av 10 avdelningar inom Chalmers verksamhetsstöd. Inom avdelningen finns 5 enheter som tillsammans hanterar frågor som antagning, mottagning, studentstöd, studiedokumentation, kursval, kursutvärdering, uppföljning, utbytesstudier, statistik, examen och mycket mer. Avdelningen arbetar med studentens väg mot framtiden och samtidigt är vi naturliga samarbetspartners till Chalmers ledning i utbildningsfrågor.

Enheten antagning och examen svarar för all antagning till grundutbildning på Chalmers, utfärdande av alla Chalmers utbildningsbevis (yrkesexamina och generella examina på grund- och avancerad nivå samt forskarexamina), administration av stipendier samt förvaltning av regelverk.

Beskrivning av tjänsten
I arbetsuppgifterna ingår att självständigt ansvara för att utfärda examensbevis på grund- och avancerad nivå, samt forskarexamen. Det innebär prövning och bedömning av studiemeriter, tillgodoräknanden och utbyten, hantera avslag och överklaganden. En annan viktig del av jobbet är information och rådgivning kring examen till internationella- och nationella studenter, utbildningsansvariga och personer utanför Chalmers via webb, mail och telefon. Arbetet är mångfacetterat och flera processer pågår samtidigt. Arbetet är i perioder stressigt. Att kunna fokusera och prioritera är viktigt. Arbetet kräver också god förmåga att planera långsiktigt och driva arbetet framåt även under mindre stressiga perioder, allt för att förebygga stora arbetstoppar.

Tjänsten är ett vikariat på heltid med varaktighet ett år eller längre.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är en skicklig handläggare!

Akademisk utbildning motsvande BSc nivå är ett krav liksom god uttrycksförmåga i svenska och engelska. Lämplig bakgrund är att ha arbetat administrativt vid myndighet eller högskola/skola. Det är en stor fördel om du har kunskaper och erfarenheter av arbete med regelverk, gärna de som styr antagning och examen. Tidigare erfarenheter av arbete i Ladok är meriterande. Du bör ha väl utvecklad servicekänsla, vara ansvarsfull, noggrann och flexibel.

God samarbetsförmåga och god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp är nödvändigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Chalmers kommer i denna rekrytering främst att beakta den som efter en kvalitativ helhetsbedömning av kompetens och skicklighet bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla aktuella arbetsuppgifter och bidra till en positiv utveckling av verksamheten. Arbetsuppgifterna är av utredande karaktär varför du behöver god analysförmåga, stor noggrannhet samt initiativförmåga och vilja att ta ansvar. 

Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers.

Använd knappen längst ner på sidan för att komma till ansökningsformuläret.



Sista ansökningsdag: 10 oktober 2016

Vid frågor, vänligen kontakta
Enhetschef antagning och examen, Lotta Rydberg, Student- och utbildningsavdelningen, lotta.rydberg@chalmers.se, 031-7722568
Funktionsansvarig för examen, Emelie Wennersand, Student- och utbildningsavdelningen, emelie.wennersand@chalmers.se, 031-7722572

*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***

 



Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom åtta styrkeområden; Energi, Informations- och kommunikationsteknologi, Livsvetenskaper, Materialvetenskap, Nanovetenskap och nanoteknologi, Produktion, Samhällsbyggnad och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Chalmers Tekniska Högskola AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt kollektivavtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 september 2016

Besöksadress

412 96 Göteborg 41296 Göteborg
None

Postadress

Chalmersplatsen 4
Göteborg, 41296

Liknande jobb


Administratör Veldi Borås

Administratör Veldi Borås

3 april 2024

27 mars 2024