Executive assistant i Helsingborg

Executive assistant i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en person som trivs i en roll där alla kommer till dig för hjälp? Där du är allt-i-allo personen, personen med koll på läget. Du får saker gjorda och trivs i en roll med stor bredd och ansvarstagande. Då kan du vara personen vi letar efter!  


För kunds räkning söker vi en Executive assistant med start omgående. För den här tjänsten blir du anställd direkt hos kund, potentiellt inhyrning till en början beroende på situation och tillgänglighet. Vår kund är belägen i centrala Helsingborg och letar efter en ny stjärna till medarbetare som kan axla en självständig och bred roll med många olika arbetsuppgifter och arbetsområden. 

Ansvarsområden
Som Executive assistant kommer du assistera företagets CEO/ledning samt andra funktioner inom bolaget såsom HR och marknad. Du kommer arbeta i en administrativ och kommunikativ roll för interna och externa intressenter och beroende på behov stötta upp inom olika områden och avdelningar. Du kommer arbeta självständigt och flexibelt, behöva vara både service- och businessminded och tillika tänka utanför den berömda boxen. 


Exempel på arbetsuppgifter: 


Assistera och supporta för mötesbokningar, resor, protokollföring och konferenser 
Designa agendor, förbereda diverse material och hantera presentationer och uppföljningar  
Hantera globala rekryteringsförfrågningar, lönekartläggning och ad-hoc HR-support 
Administrera och assistera global marknad- och sälj support samt hantera social media och diverse kampanjer 

Som person tror vi därför att du har din styrka i administration och kommunikation. Du är flexibel i din person och till ditt arbetssätt, vilket gör att du triggas av problemlösning och tvära kast. Du är strategisk och har ett öga för detaljer och drivs av att hjälpa andra och förbättra det dagliga arbetet på arbetsplatsen.  



Arbetstider
Heltid. Tillsvidare. 
Kontorstider. 

Kvalifikationer
För att vara aktuell för rollen behöver du: 


En vidareutbildning inom relevant område, såsom ekonomi/HR/marknad/administration 
Flytande kunskap i både svenska och engelska, tal och skrift 
Bra kunskap inom Officepaketet 
Minst två års erfarenhet av en roll inom en global verksamhet 

Meriterande med erfarenhet av liknande roll samt erfarenhet av Project management och marknadsföring. Likaså meriterande med erfarenhet av arbete inom sociala medier.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2020.03.06, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Amelie Lindell / amelie.lindell@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2020
  • Ansök senast: 6 mars 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024