Executive Assistant - Orkla Foods Sverige

Executive Assistant - Orkla Foods Sverige

Arbetsbeskrivning

Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Vi är en lokal samhällsaktör som med våra 1600 medarbetare gör skillnad och bidrar till en mer hållbar och hälsosam vardag. Mer än 90 procent av det vi säljer i Sverige tillverkar vi lokalt på någon av våra 15 anläggningar. Vi går i täten för hållbar produktutveckling och innovation genom våra välkända varumärken Abba, Kalles, Felix, BOB, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 6 miljarder kronor och har runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro. Vår vision är att vi ska vara ”Din vän i vardagen” genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande. Orkla Foods Sverige ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.

 
Bakom varje framgångsrik ledningsgrupp…
… finns människorna som möjliggör deras odelade fokus på drift och resultat!
Om du är en administrativt lagd servicestjärna med hög integritet och förmåga att prioritera såväl som strukturera, och som trivs med att vara spindeln i nätet i en omväxlande miljö med många och varierande arbetsuppgifter ska du läsa vidare – för nu söker Orkla Foods Sverige en Executive Assistant till sitt svenska huvudkontor i Malmö.
 
Om rollen

Som Executive Assistant är du en i det närmaste oumbärlig nyckelperson för vår VD och den svenska ledningsgruppen. Rollen innebär ett brett spektrum av ansvarsområden, från smått till stort, och du förväntas ha en enastående talang för att planera, organisera och koordinera allt från enskilda kalendrar till stora events. Du är en naturlig projektledare som tycker att en välskött administration är grundbulten i en organisation (och sköter gärna saker själv, så att de säkert blir gjorda) – från fakturor till mötes- och resebokning och allt däremellan – och är en drivande kraft i utvecklingen av de system och processer som redan finns på plats. En viktig del i rollen är att hantera sociala medier och plattformar och du bör vara en mycket van användare av digitala verktyg och system.

Din bakgrund

Du har sannolikt en högre utbildning inom ekonomi, kommunikation, eller HR.

Vidare har du minst 3-5 års erfarenhet av en stöttande roll till en VD eller ledningsgrupp i en större organisation, och är en trygg användare av de senaste digitala verktygen för kontorsmiljö. Du är van vid många interna såväl som externa kontaktytor, där du fungerar relationsbyggande och nätverkande.

Vi förutsätter att du talar och skriver flytande svenska och engelska, och är en riktigt vass användare av hela Office-paketet.

Har du dessutom tidigare erfarenhet av att ha arbetat i eventbyrå, skapat content för sociala medier, eller fakturerat i SAP, får du ett stort plus i kanten.

Som person är du en smidig kommunikatör med känsla för finess och detaljer. Du är mångsidig, högpresterande, och har en sällsynt kombination av servicementalitet och integritet som gör att du intuitivt förstår när du behöver anpassa dig till situationen, respektive när du bör sätta ned foten. Du tycker om att arbeta proaktivt och vara den som har koll på läget, och det gör att du också har resurser över till problemlösning och flexibilitet vid behov.

Du trivs bäst när du känner dig behövd och uppskattad, och din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig!
Vad kan Orkla erbjuda dig?

Orkla är ett unikt FMCG-bolag med stark bas i Norden och växer samtidigt i Europa och flera andra länder. På Orkla tänker vi globalt men vill också utveckla lokala lösningar som tillgodoser våra kunders behov samtidigt som vi utvecklar och stärker våra medarbetare genom att de får vara med och göra skillnad.

Vår ledningsgrupp är modern, dynamisk och väl sammanhållen, och är du rätt person för oss vågar vi lova dig en arbetsplats där du kommer att trivas och få fullt utlopp för dina förmågor.

Som Executive Assistant kommer du att få stora utvecklingsmöjligheter på ett både personligt och professionellt plan. Du har tydliga mandat och stort förtroende i din roll, och får självständigt driva egna initiativ och projekt. Vi ser denna roll som långsiktig, och vill gärna investera i din kontinuerliga kompetensutveckling och ha dig med på vår fortsatta framgångsresa!
Ansökan

Då vi samarbetar med Badenoch + Clark i denna rekrytering är du välkommen att kontakta Senior Consultant Matilda Rodey, matilda.rodey@badenochandclark.se, om du har frågor om tjänsten. Du söker tjänsten på www.badenochandclark.se. Vänligen observera att vi inte accepterar ansökningar via epost. Badenoch + Clark använder tester och videointervjuer som urvalsverktyg för rättvis och fördomsfri rekrytering. Sista dag för ansökan är 30 november, men urval och delmoment sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!

Kontaktpersoner på detta företaget

Staffan Heidenberg

Senior Executive Consultant Christopher Thorstrand

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch + Clark
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 37
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 37
STOCKHOLM, 11145

Liknande jobb


28 augusti 2023

Chefssekreterare sjukhusledningen

Chefssekreterare sjukhusledningen

22 augusti 2023

Chefsassistent

Chefsassistent

21 augusti 2023