Executive Assistant till Autoliv AB

Arbetsbeskrivning

Autoliv har i över 60 år erbjudit innovativa produkter som räddar liv. Företaget har en ledande ställning på marknaden inom fordons-säkerhet. Autoliv utvecklar, tillverkar och marknadsför krockkuddar, säkerhetsbälten, rattar, elektronik och aktiva säkerhetssystem som radar, night vision och kamera vision system. Företaget tillverkar även anti whiplash system, fotgängarskydd system och integrerade barnstolar. Produkterna sparar 30 000 liv varje år och förhindrar 10 gånger så många skador.Ruta 1 innehåll Bolaget ingår i Autoliv Inc. som är resultatet av en sammanslagning 1997 av det svenska företaget Autoliv AB och det amerikanska företaget Morton ASP. Autoliv är verksamma i 28 länder och har totalt ca 60 000 medarbetare. Det globala huvudkontoret är placerat i Stockholm. För mer information se www.autoliv.com.


Är du lösningsfokuserad och som älskar att ge riktigt god service?

Autoliv AB söker en Executive Assistant med placering på Autolivs huvudkontor i Stockholm. På kontoret arbetar drygt 60 medarbetare. Du kommer i egenskap av assistent att utföra sedvanliga exekutiva sekreteraruppgifter. I rollen ingår primärt att administrera och koordinera service åt HR-direktören.



I arbetsuppgifterna ingår att:

- Hantera telefonsamtal, mail och kalender.
- Koordinera och boka möten.
- Ansvara för reseplanering samt resebokningar.
- Administration och förberedelser inför möten.
- Följa upp projekt för att stämma av mot tidsplan och planering.
- Fakturahantering, redovisning av utlägg och kostnader.
- Samla in och sammanställa material till olika möten, korrekturläsa och korrigera.



Vi söker dig som är lösningsfokuserad och kan ta egna initiativ samtidigt som du kan följa givna instruktioner och procedurer. Du är flexibel och duktig på att hantera krav. Du trivs med att arbeta självständigt och har förmåga att koordinera fler arbetsuppgifter samtidigt. Det är av stor vikt att du kan skapa förtroende och att du kan hantera arbetsuppgifterna konfidentiellt och med stor integritet. Vi söker dig som kan leverera resultat och uppfylla kundförväntningar. Som person är du prestigelös och du trivs med att ge riktigt god service. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa relationer och nätverk. Vidare är du duktig på att skriva och sammanställa textdokument.


Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och som arbetat flera års som Executive Assistant. Du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Word, Power Point och Excel. Vi ser att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Det är en fördel om du har förståelse för HR och dess processer.



Vi erbjuder.
Autoliv söker främst dig som har ett långsiktigt intresse för denna tjänst. Du ges goda möjligheter till att utvecklas inom den befintliga rollen.


Mer om tjänsten
I den här rekryteringen samarbetar Autoliv AB med Wise Professionals AB. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa ansvarig rekryteringskonsult Ellinor Erixon på tfn 076-000 18 90. Vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se/jobb så snart som möjligt då urval kommer att ske löpande, dock senast 2015-04-06. Varmt välkommen med din ansökan!

Wise Professionals AB – kvalificerad bemanning och rekrytering – http://www.wise.se/ – Stockholm – Göteborg – Malmö – växel 08-555 290 00

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Sjögren

Anna Colton

Martina Träen

Linnea Nordström

Alexandra Schröder

Sofia Boström

Kajsa Anäng

Barbara Lidholt

Camilla Lundberg

Annika Stålhandske Holm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 25 mars 2015

Besöksadress

Box 22109 10422 Stockholm
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


28 augusti 2023

Chefssekreterare sjukhusledningen

Chefssekreterare sjukhusledningen

22 augusti 2023

Chefsassistent

Chefsassistent

21 augusti 2023