Export Support Administrator

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en lagspelare som tycker om att jobba mot gemensamt uppsatta mål och uppskattar humor i arbetet? Har du en passion för att lära dig nya saker och gillar ett högt tempo? Då kanske du är den vi söker till rollen som Export Support Administrator!

I rollen som Export Support Admin kommer du att arbeta med bland annat orderregistrering, tull- och fraktdokument samt reklamationsärenden. Du ingår i ett team på 8 personer och rapporterar till Exportchef. Tjänsten är en visstidsanställning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Registrering av order
• Förberedelse av tulldokument i enlighet med de rådande bestämmelserna
• Administration av reklamationsärenden
• Daglig mail- och telefonkontakt på svenska och engelska
• Övriga uppgifter relaterade till Exportavdelningen

Din profil
Vi tror att du har gymnasial utbildning, gärna med administrativ inriktning. För att trivas i denna roll bör du vara strukturerad, detaljfokuserad och van att arbeta i högt tempo med flera uppgifter igång samtidigt. Du drivs av att lösa problem och är bekväm med att arbeta självständigt. Då denna roll har många interna- och externa kontaktytor är du en person som tycker om att skapa relationer och inte är rädd för att söka information. Du är en god kommunikatör och talar/skriver obehindrat på både svenska och engelska. Tjänsten kräver goda datakunskaper, exempelvis i Office-paketet. Erfarenhet av affärssystemet M3 samt kunskap om orderprocesser är meriterande.


• Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i Skinnskatteberg
• Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering
• B-körkort är ett krav
• Sista ansökningsdag är 2021-10-15 men du är välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande
• Tjänsten är en visstidsanställning med månadslön.

 

Kontaktpersoner
Salehah Ali
Export Manager
0222-441 29

Patrik Söder
HR Business Partner
0222-441 58
Detta är en intern ledig tjänst som endast kan sökas av anställda vid Systemair. Du som inte kan ansöka genom Intranätet kan söka tjänsten via denna länk; itj.systemair.com (OBS! Länken får endast användas av personer som är anställda vid Systemair).

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Robert Sihvonen
0222-44305

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Systemair AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2021
  • Ansök senast: 15 oktober 2021

Besöksadress

Industrivägen 3
None

Postadress

None
SKINNSKATTEBE, 73930

Liknande jobb


Kontorsassistent på Lyckan

Kontorsassistent på Lyckan

13 maj 2024

Kontorist och säljare!

12 maj 2024

Management Trainee

24 april 2024

Kontorsassistent på Lyckan

Kontorsassistent på Lyckan

6 maj 2024