Exportkoordinator till Scania i Södertälje

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
I rollen som Exportkoordinator kommer du ansvara för exportkoordinering och fakturering för ett antal marknader som Scania arbetar på. Detta innebär bland annat att vara med och påverka och ta hänsyn till affärsupplägg, finansiering, marknadens lagkrav och transportlösning.
Som dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer du att:

• Säkerställa finansiering.
• Utfärda nödvändiga exportdokument.
• Fakturering.
• Hantera och administrera prisjusteringar samt ta fram fraktkostnader.

Vidare kommer du ha flertalet parallella kontaktytor, både internt och externt såsom försäljnings- och finansorganisation, leverantörer, distributörer och speditörer.

Om dig
Vi söker dig med högskola/universitetsutbildning inom logistik alt. ekonomi med inriktning redovisning. Du bör ha goda kunskaper i Office-paketet, främst i Excel, samt administrativ erfarenhet. Du är även noggrann, har siffersinne och är ansvarsfull. Du förväntas ta en aktiv roll i att utveckla arbetssätt och förbättra arbetsflöden. Produktkännedom är meriterande.
Arbetet sker i en internationell miljö, varför intresse för andra kulturer och mycket goda kunskaper i engelska är en självklarhet. Eftersom kunden alltid är i fokus och arbetar i team ser vi att du är serviceinriktad, har lätt för att samarbeta, är strukturerad och analytisk.

Om anställningen
Tjänsten som Exportkoordinator är ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdragsperiod är 6 månader med placering i Södertälje. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Peder Andersson på peder.andersson@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 16 mars 2018

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


16 april 2024

Planner

Planner

10 april 2024