Extrajobb: Informatör till Tele2

Arbetsbeskrivning

Om kunden
Tele2 är en av Europas snabbast växande telekomoperatörer och erbjuder alltid deras kunder vad de behöver till ett lägre pris. De har 15 miljoner kunder i 10 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2012 omsatte bolaget 31 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6 miljarder kronor. Tele2 behöver nu förstärka och utöka kundserviceavdelningen. Gruppen Data Business Support & Operational Information inom Technical Customer Support ansvarar primärt för att sprida driftinformation.

Om jobbet
Som informatör kommer du att vara del av informationsgruppen på TCS. Du kommer att befinna dig i navet av informationsspridning, i gränssnittet mellan våra tekniska led och kommunikationen ut till våra kunder. Detta innebär stort ansvarstagande och god skriftlig kommunikationsförmåga.

Utöver det kommer du som informatör exempelvis arbeta med att:

- Snabbt tillgodogöra dig information och säkerställa att den sprids med god kvalité.

- Övervaka och följa upp gruppens aktuella ärenden.

- Sprida information om planerade arbeten i nätet.

- Ta emot felanmälningar från företagskunder och skapa ärenden för eskalering.

- Delaktig och initiativtagande i kontinuerliga process- och rutinförändringar.

Möjligheter
Du kommer att komma in i en stor organisation med oändliga möjligheter. Visar du framfötterna är karriärmöjligheterna obegränsade. Du får mycket introduktion i början och har möjlighet att klättra inom olika skill-nivåer och därav påverka din kompetens.

Kompetens
Du måste kunna uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift. Samt att i stressiga situationer agera rationellt, strukturera upp arbetsuppgifterna och samarbeta effektivt med dina kollegor. Vi ser att du har en bakgrund inom någon typ kundsupport med erfarenhet av att bemöta kunder i telefon på ett professionellt sätt.

Personliga krav
Som person är du prestigelös, driven och villig att lära mycket på kort tid. Tjänsten kräver stort ansvarstagande och en förmåga att kunna tempoväxla och skapa resultat när det krävs som mest av dig. Det är även viktigt att du är social, nyfiken och uppmärksam. Du ska också ha förmågan att med lätthet kunna sortera i informationsflödet.

Arbetstider, omfattning och tillträde

Start i början på maj. Under våren kommer du arbeta ca 8h/veckan som sedan blir heltid över sommaren. Du kommer att vara anställd som konsult hos Hero.

Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Tillsättning sker löpande och vi ser gärna att du är tillgänglig för intervju på kort varsel.

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Daniel Engblom på telefon 08-684 252 30 alt daniel.engblom@hero.se

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HERO AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Publicerat: 21 mars 2014

Besöksadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM

Postadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM, 11763

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023