OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Välkommen till Humana! Nu söker vi en personlig assistent till en av våra kunder i Umeå. Vår kund är en rullstolsburen man i 60-års åldern. Han är en positiv och lättsam person som tycker om god mat och att diskutera samhällsfrågor. Som personlig assistent hos honom kommer du vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser vilket till exempel omfattar hushållssysslor och personlig hygien.I rollen kommer du göra skillnad i kundens liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Vi söker dig som är intresserad av att jobba som timvikarie hos vår kund. Som timvikarie hoppar du in och jobbar vid ordinarie assistenters frånvaro, ex. sjukdom och semester.
Arbetstiderna varierar mellan dagtid 08-16 och kvällar 16-22, både under vardag och helger.
Vem vi söker?
Vi tror att du som söker tjänsten gärna tar egna initiativ, är ansvarsfull och positiv. Tidigare erfarenhet av vård & omsorg eller personlig assistans ser vi som meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Då bilkörning ingår i arbetet krävs det att du har körkort för att bli aktuell.
Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Körkort: B-körkort fodras.
Arbetstid / Varaktighet: Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
Ansökan:Din ansökan läses av personal på Humana, samt kunden och dennes anhöriga. Mer information om kunden, arbetsuppgifterna och tjänsten tilldelas vid eventuell intervju.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult