Extrapersonal och sommarjobb till vård & omsorg, kök och service

Arbetsbeskrivning

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Vi söker ständigt nya medarbetare som vill ha ett givande och meningsfullt jobb och göra skillnad varje dag. Varje vecka behöver Härjedalens
kommun timvikarier inom vård & omsorg, kök och service. Ett arbete hos oss
kan innebära arbete som personlig assistent, inom äldreomsorgen, LSS, kök eller
service. 

Vi rekryterar löpande och du blir kontaktad så snart vi matchar din ansökan med
en verksamhet där vi tror du skulle passa in.

Arbetsuppgifter
Kraven kan se olika ut
För att få arbeta som timvikarie i Härjedalens Kommun krävs att du har fyllt 18
år. Kraven på dig som sökande kan se olika ut beroende på inom vilken
verksamhet du söker jobb. Det är meriterande och ibland ett krav att du har
utbildning eller erfarenhet inom det yrkesområde din ansökan gäller. Har du
körkort kan det vara en merit men inte alltid ett krav.

God förmåga i det svenska språket i både tal och skrift är ett krav för att
kunna kommunicera med våra brukare, barn och medarbetare. Godkänd i SFI Gruv
krävs för anställning om du inte har läst vid svenskt gymnasium.

Du planerar din arbetstid själv
Du styr din tillgänglighet och väljer själv när du vill arbeta. Får vi ett
behov av extra personal när du har lagt dig tillgänglig får du ett SMS med
bokning av arbetspasset. Med hjälp av programvaran TimeCare – som du kan ha i
din mobil – kan du lägga in din tillgängliga tid. Där ser du också redan
inbokade arbetspass och ditt personliga schema finns direkt i din mobiltelefon,
dator eller surfplatta.

Kvalifikationer
Vård & omsorg
Vi arbetar nära våra brukare med deras välmående i fokus. Våra brukares behov ser olika ut och ett biståndsbeslut ligger till grund för vilka arbetsuppgifter som ska utföras hos varje brukare. Vanliga arbetsuppgifter är att hjälpa till med personlig hygien, städning, handling, matlagning, påklädning och förflyttning. Arbetstiden är oregelbunden och varierar mellan dag, kväll och helg. I vissa verksamheter ingår även natt och sovande jour i schemat.
 
Kök & service
Vi söker dig som har erfarenhet eller utbildning inom kök och service. Vi arbetar för att ge barnen vid förskolor och skolor samt våra brukare på äldreboendena den bästa möjliga upplevelse inom kök och service. Vanliga arbetsuppgifter är att vara behjälplig i köken vid tillagning av mat och dess planering, diska och städa olika utrymmen i varierande omfattning beroende på arbetsplats.
Arbetstiderna varierar mellan dag och helger beroende på arbetsplats och behov.  

Personliga egenskaper
Som person är känner du dig trygg att arbeta både självständigt och i team. Du ska vara
serviceinriktad, ansvarstagande och kunna ta egna beslut. Vi lägger stor vikt
vid personlig lämplighet.

Att ha undersköterskeutbildning och erfarenhet av att arbete inom vård och
omsorg ser vi som extra meriterande. Meriterande är även utbildning som kock
eller ekonomibiträde och erfarenhet inom kök och service ser vi som extra
meriterande.

Vi erbjuder
Vi erbjuder utbildning och introduktion efter dina och verksamhetens behov samt ett glatt arbetslag
med kollegor som hjälper och stöttar varandra. Om du är helt ny inom vård och
omsorg så erbjuds du utbildning om grundläggande omvårdnad. Detta sker under
två arbetsdagar där du får lära dig inom basal hygien, förflyttning, basal och
preventiv omvårdnad, dokumentation, riskbedömning, avvikelser samt en hel del
annat.
 
Välkommen med din ansökan!

Kontaktinformation
Elin Lemon, Enhetschef Resurscenter, 0680-16104

Rekryterare och Bemanningsplanerare , Resurscenter , rekrytering@herjedalen.se

Rikard Mattsson, Ombud Kommunal, 680-16238 680-16100

Arbetsplats

Kontaktpersoner på detta företaget

Bengt Hjort

Ronnie Lidberg

Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström

Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist

Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström

LR Sören Gustafsson
0680-162 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härjedalens kommun
  • 50 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Besöksadress

Ringvägen 2, 84233 Sveg
None

Postadress

Medborgarhuset
Sveg, 84280

Liknande jobb


Sommarjobb 100% heltid dagtid. Hemtjänst med demensinriktning

Sommarjobb 100% heltid dagtid. Hemtjänst med demensinriktning

15 juni 2024

Vårdbiträde med fokus på städuppdrag!

15 juni 2024