Facility Management Coordinator

Arbetsbeskrivning

Söker du en roll där du får utlopp för din koordinerande ådra i kombination med ditt intresse för service och människor? Vill du vara del av en organisation som tar ansvar från jord till bord? Då kan det vara dig vi söker för rollen som Facility Management Coordinator till Lantmännens huvudkontor i Stockholm! Här blir du en del av ett härligt team med den viktiga uppgiften att dagligen säkerställa att våra medarbetare och besökare får ett professionellt bemötande samt en trevlig vistelse på vårt kontor.

Det här kommer du att göra

Som Facility Management Coordinator hos oss på Lantmännen ingår du i ett engagerat team inom servicefunktioner och facility management bestående av 12 personer fördelat mellan Stockholm och Malmö. Teamet och dess arbete är en central punkt och viktig funktion för Lantmännens verksamhet; där teamet ansvarar för att skapa förutsättningar för trivsamma kontorsmiljöer, gemensamma ytor och professionellt hög internservice.

Du kommer vara involverad i ett flertal funktioner inom facility management och våra operativa områden såsom reception, konferens och vaktmästeri samt en mindre butik där våra medarbetare kan köpa ett urval av Lantmännens livsmedelsprodukter.

I rollen har du en bred koordinerande roll kopplat till primärt Stockholmskontoret. Dina ansvarsområden omfattas av generell administration och operativa förbättringsinitiativ i nära samarbete med dina kollegor. Exempel på arbetsuppgifter är inköp, orderhantering, avtalshantering, fakturering och schemaläggning. Du är även delaktig och delvis ansvarig för större projekt kopplat till kontor, event och konferens. Dessutom äger du kontakten med externa leverantörer och samarbetspartner inom exempelvis kaffe, städ, parkering, avfall, brand, säkerhet och event samt kommer vara delaktig i upphandlingar av dessa tjänster.

I rollen rapporterar du till Facility Manager och är placerad på Lantmännens Stockholmskontor i Stadshagen. Då delar av ditt team utgår från Malmökontoret kan resor förekomma till dit vid större projekt eller i syfte av erfarenhetsbyte (cirka 1-2 dagar per kvartal).
Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

- Dokumenterad erfarenhet av en koordinerande roll inom serviceyrket
- Med fördel tidigare erfarenhet inom facility management, hotell- och konferensbranschen eller motsvarande
- Med fördel vana i avtals- och/eller faktureringssystem
- Med fördel erfarenhet av att planera, prioritera och fördela arbetsuppgifter
- Goda kunskaper i Office-paketet
- Eftergymnasial utbildning inom relevant område alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Du är:

- Teamorienterad där du är van att arbeta i grupp och har god samarbetsförmåga
- Relationsskapande med god förmåga att interagera med flertalet kontaktytor och med olika typer av människor
- Nytänkande och kreativ, där vi söker dig som är en problemlösare och kommer med nya idéer för att driva projekt framåt
- Proaktiv där du föredrar att effektivisera ditt och andras arbete
- Van att arbeta flexibelt med varierande uppgifter och är prestigelös i det. Ingen dag är den andra lik vilket du ser som positivt

Självklart delar du våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord.

Vad vi erbjuder dig

En spännande roll där du får möjligheten att både utvecklas och utveckla. Hos Lantmännen blir du en del av ett större sammanhang, vi är en stor global koncern som därmed kan erbjuda spännande möjligheter i hela värdekedjan - från jord till bord. Vi har också ett starkt fokus på mångfald och vill att alla ska känna sig inkluderade. Här har du möjlighet att arbeta, växa och utvecklas inom många olika områden.

Låter det intressant?

Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt men senast söndag den 5/3. Urval sker löpande. I rekryteringsprocessen ingår både tester och intervjuer. Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Malin Johansson, malin.x.johansson@lantmannen.com. Vi ser fram emot din ansökan!

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 19 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 55 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lantmännen Group Functions
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 5 mars 2023

Liknande jobb


Förvaltningsassistent

Förvaltningsassistent

8 maj 2024

20 mars 2024

Fastighetsadministratör

15 mars 2024