Facility manager

Facility manager

Arbetsbeskrivning

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor finns i Sundsvall.

Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet.

Nu söker vi en erfaren Facility manager till oss på SPV.
Är du den drivna, självgående och problemlösande person som vi söker till detta uppdrag?

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Facility manager på SPV har du en nyckelposition för att säkerställa lokalernas dagliga drift och arbetsmiljö. Du jobbar löpande med ärendehantering kopplat till fastigheten och den dagliga verksamheten i huset, både internt och externt. Du kommer att tillhöra Team arbetsplats, ett team som präglas av problemlösning och serviceanda.

Här är några av de arbetsuppgifter ingår i din roll:

• Hantera säkerhetsfrågor, larm och inpassering
• Miljöarbete som innebär att hålla ihop det fysiska miljöarbetet på myndigheten, kopplat till fastigheten
• Vara kontaktperson för alla leverantörer, entreprenörer och fastighetsägare
• Delta i och driva projekt som rör fastigheterna och dess verksamheter
• Säkerställa rutiner och processer för drift och underhåll, exempelvis för besök och posthantering
• Hantera AV-teknik i mötesrum och på konferenser
• Vara kontaktperson för hyresgäster i huset
• Brandskydd
• Ansvara för avtal och kostnader kopplade till fastigheten
• Driva upphandlingar tillsammans med våra upphandlare
• Ansvara för inredning och utrustning


KVALIFIKATIONER
Du har en avslutad gymnasieutbildning. Du har en utbildning inom Facility management eller motsvarande, alternativt en längre dokumenterad erfarenhet i rollen som fastighetsförvaltare eller liknande.
Du kommunicerar väl både muntligt och skriftligt på svenska.

Vi ser gärna att du har:
• erfarenhet av rollen som teamledare eller liknande
• erfarenhet av fastighetsskötsel
• avtalskompetens
• erfarenhet av att arbeta med säkerhetsfrågor
• erfarenhet inom brandskydd

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.
Som person:

• är du initiativtagande. Du tar eget initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och du strukturerar själv upp ditt arbete och driver dina processer framåt.

• är du relationsskapande. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och nätverk samt upprätthåller relationer.

• har du ledaregenskaper. Du har förmågan att leda, motivera och förse andra med arbetsuppgifter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Du skapar engagemang och delaktighet.

• är du affärsmässig. Du förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv.

• har du en helhetssyn. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.

Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning (klass 2) enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Du måste också ha svenskt medborgarskap för att kunna få den här sortens säkerhetsklassade tjänst.
Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här på Säkerhetspolisens webbplats: https://www.sakerhetspolisen.se/verksamheten/sakerhetsskydd/sakerhetsskyddsatgarder/personalsakerhet.html

Slutkandidaterna i rekryteringsprocessen kan komma att genomgå tester som en del av urvalsprocessen. Intervjuer sker på plats i Sundsvall.

ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 240 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och
ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se.

Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Jonsson

Johanna Mattsson
060-18 76 30
Susanne Nauclér
060- 18 77 41
Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Pierre Ulming

ST Daniel Granath
060- 18 75 45
SACO Carolina Tostar
060-18 76 02
Seko Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Veronica Söderberg
060- 18 77 78
Saco-S Peder Bergsten
060-18 75 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens tjänstepensionsverk
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2024
  • Ansök senast: 28 mars 2024

Besöksadress

Jägargatan 1 85190 Sundsvall
None

Postadress

Jägargatan 1
Sundsvall, 85190

Liknande jobb


Biträdande enhetschef

Biträdande enhetschef

3 november 2023

Driftchef

Driftchef

25 oktober 2023