Fältsäljare till dagligvaruhandeln

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Är du en fältsäljare med erfarenhet av dagligvaruhandeln alternativt har kunskap om kaffe? Är du en driven och socialt kompetent person som trivs med att arbeta utåtriktat med människor? Då kan du vara den vi söker.

Vår kund hjälper sina kunder med att utveckla sin försäljning och marknadsföring av olika produkter och varumärken. Företaget genomför hela konceptsatsningar från lansering, profilering och vidareutveckling av en vara eller produkt, ofta i butiksmiljö. Till ett nytt projekt med start 31 augusti söker de nu en fältsäljare med inriktning mot kaffe.

I rollen som fältsäljare mot dagligvaruhandeln kommer du att självständigt åka ut till olika butiker och sälja in ett nytt varumärke inom kaffe. Du kommer att besöka olika butikskedjor och i vissa av dem kommer du att arbeta med ny införsäljning, i andra handlar uppdraget om att säkerställa att centralt överenskommet sortiment finns i butiken. Du kommer därmed att arbeta både med säljstrategier för nya produkter men också med marknadsföring av produkter som redan finns i butiken. I rollen ingår även prisförhandling vilket ställer krav på att du är trygg i din roll som fältsäljare.

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av införsäljning i dagligvaruhandeln med dokumenterat goda resultat. Du har kunskap och vana av att prisförhandla med kunder och har förståelse för de effekter en kompromiss medför i längden. Har du erfarenhet av att arbeta med kaffeprodukter eller liknande kunskap från annat håll är detta meriterande.


Din profil

Som person är du engagerad, trygg i dig själv och trivs med att träffa nya människor. Du är även ambitiös, energisk och karriärlysten. Eftersom tjänsten handlar om att sälja in nya produkter i butikerna och att prisförhandla behöver du vara envis och duktig på att argumentera samt motiveras av att arbeta mot mål.

B-körkort är ett krav eftersom du själv kommer att åka ut till de olika kunderna. Du kommer att få tillgång till en hyrbil under hela arbetsperioden.

Anställningen är en uthyrning vilket innebär att du kommer bli anställd av oss men arbeta för vår kund. Arbetet kommer att löpa under en period på 3 månader med start 31 augusti men för rätt person finns goda möjligheter att utvecklas inom företaget och få både fler och längre uppdrag.

Är du den vi söker? Ansök redan idag då urval görs löpande, endast via vår hemsida: www.maxkompetens.se


Om oss

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktad mot teknik, IT och industri. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på sex orter runtom i hela Sverige. Varje år tillsätter vi över 1 000 jobb och har dagligen ca 250 konsulter ute på uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 30 juli 2015

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


12 april 2024

City Gross Bromma söker Teamleader Frukt & Grönt

27 mars 2024

City Gross Bromma söker Teamleader Fisk & Delikatess

27 mars 2024