Falu Energi & Vatten söker en chef till kundtjänsten

Arbetsbeskrivning

Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag med fokus på en klimatsmart vardag och framtidens infrastruktur i Falu kommun. Vi är en spännande och utmanande arbetsplats där våra kärnvärden pålitlighet, effektivitet och uthållighet leder oss i vår vardag. Med våra tjänster och produkter inom elnät, elhandel, fjärrvärme & fjärrkyla, kraftproduktion, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del i samhället. I företaget arbetar cirka 180 personer och vi omsätter cirka 700 miljoner kronor per år.
 

Arbetet som kundtjänstchef

100% nöjda kunder
– idag och imorgon. Det är Falu Energi & Vattens vision. Det är något som vi strävar efter i alla möten med våra kunder. Vi skapar nu en ny marknadsavdelning och söker därför en initiativrik och nytänkande ledare till vår kundtjänst.

Som chef för kundtjänsten ansvarar du för Falu Energi & Vattens kundservice för både privat- och företagskunder. Till din hjälp har du ett 10-tal medarbetare. Din uppgift blir att leda och utveckla verksamheten mot ledningens och marknadens behov. Du säkerställer att arbetet utförs med hög effektivitet och god kvalité. Du har personal- och budgetansvar och rapporterar till Marknadschefen. Dina utmaningar består av att skapa en modern kundtjänst och en attraktiv arbetsplats. En viktig del i uppdraget är att kontinuerligt verka för ständig förbättring och effektivisering av kundtjänstteamet i syfte att uppnå högsta möjliga servicegrad.

Kvalifikationer

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning och självklart en erfarenhetsmässig bakgrund från kundservice. Det är nödvändigt att tidigare arbetat som chef med tillhörande personalansvar. Att ha utvecklat en säljinriktad verksamhet är meriterande. Vi förutsätter att du är duktig på verksamhetsplanering och har ekonomikunskaper för att hantera omkostnadsbudget. Du har god vana att arbeta i olika administrativa system och du arbetar obehindrat i Office-paketet.

Personliga egenskaper

Du är en nyfiken, affärsmässig och modig person med ett strategiskt förhållningssätt. Du har stor drivkraft och initiativförmåga och kan prioritera ditt och teamets arbete på ett effektivt sätt. Du har tydliga ledaregenskaper, en modern syn på ledarskap och är duktig på att skapa engagemang och motivation. Du vill skapa rätt förutsättningar för dina medarbetare och har förmåga att kommunicera våra mål, lyssna, återkoppla och följa upp medarbetarens idéer och prestationer.

Ansökan

I rekryteringen samarbetar vi med Lundin & Boström. Registrera din ansökan via www.lundinbostrom.se, senast 2017-03-17.

Kom ihåg att bifoga ditt CV i ansökan. CV: et ska innehålla utbildning, erfarenhet och ett personligt brev. Vi behandlar ansökningarna löpande under ansökningstiden och ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Medflyttandeservice för respektive genom Rekryteringslots erbjuds.

Vid frågor

Ytterligare information lämnas av rekryteringskonsult Petra Back på 070-656 98 30.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lundin&Boström HR AB Borlänge
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 3 mars 2017

Besöksadress

Forskargatan 3
None

Postadress

Forskargatan 3
Borlänge, 78170

Liknande jobb


Chef för serviceresor till Länstrafiken

Chef för serviceresor till Länstrafiken

31 maj 2024