OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Familjehemssekreterare
till Stadsdelsförvaltningen Väster. Sista ansökningsdag: 2016-12-04.
(Ref nr 45:2016:195)
Arbetsplats: Barn och Unga, Individ och familjeomsorgen i Borås Stad.
Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Arbetsuppgifter: Som familjehemssekreterare på Familjehemsenheten rekryterar, utreder, stödjer och utbildar du familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Att matcha en insats mot ett barns behov är en central roll i ditt arbete. I tjänsten ingår att i huvudsak rekrytera,utreda och stödja familjehem. Du kommer att arbeta inom Barn och Unga, Individ och familjeomsorgen. Den 1 januari 2017 bildas facknämnder och IFO blir en enda nämnd. Verksamheten är därför i ett spännande skede och familjehemsekreterare och placerande barnsekreterare kommer arbeta under samma ledning. Du ges möjlighet till god kompetensutveckling inom området och nära arbetsledning av metodhandledare.
Kvalifikationer: Socionomexamen eller likvärdig utbildning. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, samt god samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du har erfarenhet av familjehemssekreterararbete och/eller utredningsarbete med familjer och barn. Vi vill också att du har goda kunskaper inom gällande lagstiftningar.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort krävs.
Upplysningar lämnas av enhetschef Gisela Trapp, tfn, 033-35 71 38, 0768-88 71 38, mail: gisela.trapp@boras.se eller av metodhandledare Catrin Karlsson, tfn 033-35 77 74, 0768-88 77 74.
Fackliga företrädare nås via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.
Välkommen med din ansökan senast 2016-12-04.