Familjehemssekreterare

Arbetsbeskrivning

Vi jobbar med att skapa bra dagar året runt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Tillsammans bygger vi ett Gävle att vara stolta över, som växer och som gör skillnad i människors liv. Vi behöver dig för att bli ännu bättre. Du kan bli en av våra 7000 medarbetare som gör ett viktigt jobb. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med flera möjligheter till utveckling. Vårt öppna arbetsklimat präglas av respekt för allas lika värde.

Socialtjänst Gävle ansvarar för individ- och familjeomsorg inom Gävle kommun och arbetar för positiva förändringar i utsatta människors liv genom bistånd, sociala tjänster och andra insatser.

Familjehemsvården är under utveckling för att höja kvalitet för de placerade barnen. En ny organisation inom familjehemsvården i Gävle implementerades under hösten 2013. Familjehemsvården i Gävle består därmed av familjehemssekreterare och barnsekreterare. Familjehemssekreterarna ansvarar för rekrytering, stöd, handledning och utbildning till familjehemmen medan barnsekreterarna ansvarar för kontakten med de placerade barnen samt uppföljning av placeringen. Familjehemsgruppen är nu i behov av ytterligare en familjehemssekreterare för rekrytering av familjehem. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas inom förvaltningen.



ARBETSUPPGIFTER
Det övergripande målet för verksamheten är att tillgodose att placerade barn och unga får god vård i bra och välutredda familjehem. Gävle kommun satsar nu på att utöka rekrytering och kontraktering av familjehem i kommunal regi. Dina arbetsuppgifter blir att rekrytera och utreda familjehem. Vi tillämpar BBIC och olika utredningsmetoder till exempel nya Kälvesten. I dokumentationen till Socialnämnden matchar du barnets behov med familjehemmets förmågor. Du upprättar det inledande avtalet med familjehemmet. Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar, gemensamt teamarbete och ett brett kontaktnät. Resor ingår tjänsten.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

KVALIFIKATIONER
•Socionomexamen
•Vidareutbildning inom intervju- och utredningsmetodik
•Erfarenhet av familjehemsutredningar är meriterande
•Förmåga att arbeta självständigt och att samarbeta med andra
•Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
•Körkort erfordras

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Clerksén
026-17 97 13
Michael Almqvist
026-17 99 97
Erik Mäki
026-17 72 28
Marie Halilovic
026-17 91 78
Christina Andersson
026-17 24 10
Ola Eklöv
026-17 24 58
Sari Pajulampi
026-17 24 58
Anna Krentze
026-17 81 28
Monika Quadt
026-17 88 18
Lars Lodin
026- 17 29 90

Sammanfattning

Besöksadress

80130 Gävle
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80130

Liknande jobb


Socialsekreterare till Socialförvaltningen Nordost

Socialsekreterare till Socialförvaltningen Nordost

28 mars 2024

28 mars 2024

Behandlingssekreterare- Sommarvik

Behandlingssekreterare- Sommarvik

28 mars 2024