Familjehemssekreterare, heltid

Arbetsbeskrivning

Mora i hjärtat av Dalarna! Vid Siljan finns norra Dalarnas centrum för näringsliv, handel, administration och infrastruktur. Morabygden ligger inbäddad mellan Siljans glittrande vatten och blånande berg. Här är det säsong året om tack vare årstiderna, stort utbud av sevärdheter och bra service.

Mora kommun leder arbetet med regionens utveckling och vi har ett flertal processer igång för att flytta fram Moras redan starka position. Kommunen har cirka 1800 medarbetare inom en rad olika kompetensområden.

Vi söker nya kollegor som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare.

Välkommen med din ansökan till oss!

ARBETSUPPGIFTER
Socialtjänstens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp samt saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med ca 700 medarbetare och omsätter ca 490 miljoner. Organisationen är uppdela i två avdelningar; vård- och omsorg samt IFO/LSS/socialpsykiatri. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS m fl lagstiftningar. http://www.mora.se/Stod--omsorg/

Vi söker nu en engagerad och ambitiös medarbetare som delar Mora kommuns värdegrund. Individ och Familjeomsorgen söker en familjehemsekreterare till familjehemsgruppen som tillhör Barn- och Ungdomsenheten. Familjehemsgruppen består av 3 familjehemssekreterare varav du kommer att vara en.

Arbetsuppgifter:
Som familjehemssekreterare är dina arbetsuppgifter att i huvudsak att arbeta med att rekrytera och utreda familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner samt ge stöd till familjehem, jourfamiljer och kontaktfamiljer.


KVALIFIKATIONER
Kunskaper:
Socionomexamen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du är kunnig och engagerad inom området och har goda kunskaper inom relevant lagstiftning. Du har datavana och har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.

Körkort B erfodras. Tjänsten innebär resor.

Färdigheter:
Vi söker dig som har förmåga att skapa förtroende och goda relationer i ditt uppdrag. Det är viktigt att du kan kommunicera väl, både i tal och i skrift, i det svenska språket. Du kan omvandla dina teoretiska kunskaper till praktiskt arbete i möte med uppdragstagaren. Du bör också ha goda datafärdigheter relevanta för befattningen.

Egenskaper:
Personlig mognad och flexibilitet är viktig för tjänsten. Du är som person mogen, trygg, ansvarsfull och stabil. Tar initiativ till utveckling samt möter utmaningar och nya förutsättningar med ett positivt förhållningssätt. Du har förmågan att både arbeta självgående och i nära samverkan med andra.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.




Erfarenheter:
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som familjehemssekreterare. Tidigare arbete som socialsekreterare inom barn och familj är meriterande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Blomstedt
0250-264 25
Madelene Andersson
0250-265 73
Karin Hansson
0250-265 16
Linda Gref
0250-265 11
Lilian Lingvall
0250-264 11
Linda Johnsson
0250-269 91
Marie-Louise Sparr
0250-268 63
Marja-Lena Flykt
0250-268 14
Eva Idfeldt
0250-264 01
Enhetschef Carin Rydin
0250-268 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mora kommun, Socialförvaltningen Mora
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2014-09-01 eller efter överenskommelse
  • Publicerat: 11 april 2014

Besöksadress

Dalagatan 2 79280 Mora
None

Postadress

Fredsgatan 16
Mora, 79280

Liknande jobb


Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

23 april 2024

Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

17 april 2024