Familjehemssekreterare HVB

Arbetsbeskrivning

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

Socialtjänst Gävle jobbar för positiva förändringar för människor i utsatta situationer. Bland Socialtjänst Gävles ca 400 medarbetare finns socialsekreterare och behandlingspersonal som ger råd, stöd och hjälp till alla åldrar. Ambitionen är att göra det på hemmaplan och i närmiljö. Hos oss jobbar du alltid med barnens bästa i centrum och bygger insatserna på respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Vår hjälp gör Gävle tryggare.

Socialtjänstens rekryteringsenhet består av familjehemssekreterare med ansvar för jour, rekrytering, stöd, handledning och utbildning till familjehem samt rekrytering av kontaktfamiljer. Rekryteringsenheten övergår nu i en central funktion inom socialtjänst Gävle. Rekryteringsenheten söker därför ytterligare en familjehemssekreterare som i samarbete med annan familjehemssekreterare ansvarar för rekrytering av kontaktpersoner, kontaktfamiljer och helglägerverksamhet samt innehar en samordnande roll för placering i externa HVB.

ARBETSUPPGIFTER
Vid behov från interna utredningsgrupper, av vårdplatser vid externa HVB, ansvara för samordning, upphandling enligt LOV samt kvalitetssäkring.

Tjänsten kommer även att innehålla rekrytering och matchning av kontaktpersoner och kontaktfamiljer samt samordning av helglägerverksamhet.

Resor ingår i tjänsten. Dokumentationen sker i Treserva. Handledning erbjuds.

Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar samt teamarbete för ett gemensamt arbete för trygg och säker vård.



KVALIFIKATIONER
* Socionomexamen
* Erfarenhet av barnavårds- eller familjehemsutredningar
* Förmåga att arbeta självständigt och att samarbeta med andra
* Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
* Körkort erfordras




ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Clerksén
026-17 97 13
Michael Almqvist
026-17 99 97
Erik Mäki
026-17 72 28
Marie Halilovic
026-17 91 78
Christina Andersson
026-17 24 10
Ola Eklöv
026-17 24 58
Sari Pajulampi
026-17 24 58
Anna Krentze
026-17 81 28
Monika Quadt
026-17 88 18
Lars Lodin
026- 17 29 90

Sammanfattning

Besöksadress

80130 Gävle
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80130

Liknande jobb


Socialsekreterare - barn och familj vikariat

16 maj 2024

16 maj 2024