OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Väx med din uppgift Malmö stad är en av de största arbetsgivarna i Skåne. Våra 20 000 anställda möter Malmöborna i livets alla skeenden. Att vara anställd här är att spela en viktig roll i Malmös utveckling. Genom att arbeta i Malmö stad får du möjlighet att arbeta med hållbar samhällsutveckling och därför tycker vi att vi kan kalla oss framtidens arbetsplats. Våra värderingar bygger på människors lika värde. Det finns över 400 yrkeskategorier representerade inom 10 stadsdelsförvaltningar och 12 övriga förvaltningar. ARBETSUPPGIFTER Arbetet innebär att Du dels ska rekrytera, utreda och handleda familjehem, dels kommer Du ha ett särskilt ansvar för att rekrytera, utreda och handleda kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Arbetet kommer innebära jourtjänstgöring helger enligt schema. KVALIFIKATIONER Socionomexamen samt erfarenhet av familjehemsvård och socialt arbete med barnfamiljer. Utbildning och erfarenhet av s.k. Kälvestensutredningar, samt kunskap om BBIC, erfordras. Vidare behöver Du ha en god administrativ förmåga. Stor vikt kommer även att läggas vid samarbetsförmåga, flexibilitet och personlig lämplighet. Körkort är nödvändigt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Fredriksson
0721810793
Marie Wesén
Peter Sandén
040-345333
Martin Johansson
040-345332
Gunilla Ödhall
Michael Westerdahl
040-347123
Linn Jeppsson
040-347124
Peter Lindberg
Charlotta Woll
Andreas Katsanikos