Familjehemssekreterare/Barnsekreterare

Arbetsbeskrivning

Svalövs kommun - med ett strategiskt läge i Öresundsregionen - erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv, samt goda förutsättningar för ett dynamiskt företagande. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor cirka 13.400 invånare.

Socialkontoret ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg samt övriga omsorger. Kontoret har ca 300 anställda.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ingå i Familjehemsvårdsteamet som består av totalt två stycken socialsekreterare. Arbetsuppgifterna är idag uppdelade mellan barnsekreterare och familjehemssekreterare. Du kommer att få möjlighet att vara med och påverka hur tjänsterna utformas.
Barnsekreterare är den särskilt utsedde socialsekreteraren som ska följa barnet i familjehemsvården enligt principerna i BBiC. Barnsekreterarens arbetsuppgifter består i huvudsak av att följa upp de familjehemsplacerade barnen, samordna olika insatser kring dessa barn och deras familjer och överväganden till nämnden.
Som familjehemssekreterare ska du rekrytera, utreda, stötta och handleda familjehem. Som familjehemssekreterare ansvarar man för att skriva avtal och sköta de ekonomiska rutinerna i ärendena kring ersättning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom och har erfarenhet av socialt arbete, gärna med familjehemsvård eller utredningsarbete.
Kreativitet, engagemang, samarbetsförmåga och intresse av att utveckla arbetet är egenskaper som vi värdesätter.
Utbildning i Kälvesten intervjumetod är meriterande, likaså erfarenhet av att dokumentera i Procapita samt med erfarenhet av BBiC.
Socionomutbildning
Körkort och körvana är nödvändig.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Svalövs kommun är en allmän handling.
Användaren samtycker till och godkänner att Aditro hanterar personuppgifter i enlighet med Aditros Policy om Personuppgifter och Cookies.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-704 704.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Britt Tullberg, verksamhetschef
0418-475352, 0709-475352
Britt Tullberg
0418-47 53 52
Dan Ottosson

Verksamhetschef IFO Britt Tullberg
0418-47 53 52
Verksamhetschef IFO Britt Tullberg
0418-47 53 52
Psykiatrihandledare Boel Ekbom
070-9475061
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0418-47 50 00
Verksamhetschef IFO Britt Tullberg
041847 53 52
MAS Susanne Nilsson

verksamhetschef vård och omsorg Susanne Persson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svalövs kommun, SOCIALT STÖD Svalöv
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.
  • Publicerat: 10 mars 2015

Besöksadress

26880 Svalöv
None

Postadress

Herrevadsgatan 10
Svalöv, 26880

Liknande jobb


Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

23 april 2024

Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

17 april 2024