Fastighets- och Inköpsansvarig

Fastighets- och Inköpsansvarig

Arbetsbeskrivning

Finnvedens Lastvagnar är Sveriges största privata återförsäljare av Volvo Lastvagnar, med verksamhet på 20 anläggningar i Småland, Blekinge, Skåne, Västergötland och Värmland. Företaget bedriver försäljning av Volvo Lastvagnar, service av lastvagnar och bussar, försäljning av reservdelar samt tillhandahåller tilläggstjänster så som finansiering, hyrlast och serviceavtal. Bolaget omsätter ca 1,4 miljard kronor och har ca 300 anställda. Finnvedens Lastvagnar ingår i Liljedahl Group som är en familjeägd bolagsgrupp som omsätter cirka 19 miljarder kronor och har ca 1 500 anställda.


Läs mer på http://www.finnvedenslast.se.




Är du en person som motiveras av en roll med stort ansvar, att driva projekt och att bygga relationer? Nu har du möjlighet att söka detta varierande arbete som Fastighet- och inköpsansvarig hos oss på Finnvedens Lastvagnar.

För att trivas i rollen behöver du vara en person med en serviceinriktad och drivande approach, du har ett tekniskt intresse men även motiveras att göra affärsmässiga leverantörsavtal.  Då vi idag är verksamma på 20 orter så krävs att du uppskattar att resa i jobbet.


Om tjänsten
I denna delade roll så är ditt ansvarsområde inom fastighet ett övergripande ansvar för våra fastigheter. Rollen är en supportfunktion till hela Finnvedens Lastvagnar men i synnerhet till våra 20 servicechefer i identifiering av behov och att driva utförandet. Du samverkar med Liljedahl Group Fastigheter, som ingår i vår koncern, men du är även huvudkontakt till externa fastighetsägare.

Ditt ansvar ligger i att säkerställa att underhållet sköts på våra fastigheter, både egna samt hyrda fastigheter. Du initierar och driver projekt inom både nyinvesteringar och fastighetsunderhåll. De projekt som förnärvarande är på agendan är framför allt kopplade till vår miljöomställning så som utbyggnad av infrastrukturen för laddning samt utvärdering av miljöanpassning av våra byggnader gällande solpaneler.

När det gäller den delen av rollen som inköpsansvarig är ditt ansvar att driva, koordinera och konsolidera Finnvedens Lastvagnars totala inköp av varor och tjänster. Identifiera och konsolidera behov, utvärdera, utveckla och konsolidera våra befintliga och potentiella leverantörer. Du förhandlar, genomför upphandlingar och skriver avtal med befintliga och nya leverantörer, där rollen innebär kontinuerligt underhåll av leverantörsrelationer. För att vara effektiv bör du ha goda kunskaper om marknadstrender och prisutveckling. Arbete med utveckling av strategier för att skapa effektiva inköpsprocesser och leverantörsrelationer ingår i rollen.

 

Om dig
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet inom liknande tjänster. Meriterande är om du har erfarenhet från fastigheter och fastighetsunderhåll. Det gäller även om du har erfarenhet som projektledare, har branscherfarenhet och kännedom om servicemarknadens processer och behov är det ett plus. För att lyckas i rollen krävs även tidigare erfarenhet av taktiskt och strategiskt inköp och vara van att skriva avtal och driva avtalsförhandlingar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av inköp av indirekt material och tjänster. 

Dina personliga egenskaper är av stor betydelse. Du förväntas arbeta självständigt och strukturerat, både på lång och kort sikt. Eftersom du kommer att ha ett nära samarbete med både fastighetsägare och leverantörer är det viktigt att du har lätt att kommunicera på alla nivåer. Du trivs med att vara hands-on och tar dig an uppgifter med samma entusiasm oavsett omfattning eller natur. Du är van vid budget- och resultatansvar och är slipad i inköp och förhandling. Rollen ställer krav på affärsmässighet, hög servicekänsla och en god samarbetsförmåga. Du är en problemlösare som gillar ordning och reda. 

Du har goda kunskaper i MS Office och behärskar svenska i tal och skrift. 

Tjänsten kräver B körkort och med placering i Jönköping, men du reser över hela vårt verksamhetsområde, oftast över dagen men övernattning kan förekomma.

Du rapporterar direkt till VD.

 
Om oss
Vi ger dig en anställning i ett tryggt och stabilt familjeföretag med ett starkt varumärke, offensiv tillväxtstrategi, framåtanda och snabba beslutsvägar. Vi är en arbetsgivare med ett starkt medarbetarperspektiv som alltid vill bli bättre och utvecklas.

Vår värdegrund är den som genomsyrar allt vi gör på Finnvedens Lastvagnar. Den står för hur vi bemöter våra kunder och varandra. Våra ledstjärnor i vardagen är yrkesstolthet, driv, öppenhet och närhet.

Ansökan
Sista ansökningsdatum är 2023-11-20.
För mer information om tjänsten, kontakta HR-chef Susanne Malmquist på tfn 0760-46 22 32. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då kanske du är den vi letar efter!
Vi är nyfikna på att höra från dig.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Administration
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2023
  • Ansök senast: 20 november 2023

Liknande jobb


Fastighetstekniker med kunskap inom el

Fastighetstekniker med kunskap inom el

8 maj 2024

Drifttekniker

Drifttekniker

8 maj 2024

Drifttekniker

Drifttekniker

8 maj 2024

Drifttekniker

Drifttekniker

7 maj 2024