Fastighetschef

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten i Västra Götaland söker en Fastighetschef till Planeringsenheten.Planeringsenhetens är en enhet vid länspolismästarens stab.Huvuduppgifter för enheten är att direkt under länspolismästaren utveckla formerna för och leda den strategiska och taktiska styrningen av myndighetens verksamhet, ekonomi, kompetensförsörjning samt fordons-, och lokalförsörjning.I uppdraget ingår att ge stöd till polisområden och avdelningar i frågor gällande styrning, uppföljning och utvärdering.Enheten ansvarar för länspolismästarens författningsreglerade kontrollverksamhet.Därutöver har planeringsenheten uppdraget att ständigt försöka utveckla och effektivisera polisverksamheten ur bl.a. ett ekonomiskt, verksamhetsmässigt och lokalmässigt perspektiv.Planeringsenheten består idag av 15 medarbetare.Arbetsuppgifter Som fastighetschef leder Du myndighetens strategiska arbete med lokalförsörjning.Du ansvarar för såväl den långsiktiga planeringen av myndighetens lokaler och lokalförändringar som för koordinerig av beslutade lokalförändringar under löpande verksamhetsår.Planeringsarbetet består i att bereda beslutsunderlag till länspolismästaren där alternativ vägs mot varandra ur olika perspektiv såsom ekonomiska och verksamhetsmässiga.Genomförandefasen av beslutade lokalförändringar innebär att du ska kunna ikläda dig rollen som projektledare.Fastighetsfunktionen består för närvarande av tre medarbetare som du arbetsleder. Som chef i fastighetsfrågor kommer du att vara föredragande i polisstyrelsen och i myndighetens ledningsgrupp.Arbetsuppgifterna innebär många kontakter med främst hyresvärdar och leverantörer men även företrädare för Rikspolisstyrelsen, de fackliga organisationerna samt övriga rättsväsendet, externa myndigheter och organisationer på central, regional och lokal nivå.I likhet med alla statliga myndigheter äger inte Polismyndigheten sina egna lokaler. Kvalifikationer För denna tjänst krävs en högskoleutbildning inom ett eller flera av områdena teknik, ekonomi och/eller hyresrätt.Vi förutsätter att du har erfarenhet av lokalplanering och lokalrelaterade förändringsprojekt.Som alla statliga myndigheter har vi miljö- och tillgänglighetskrav på oss och din kunskap och erfarenhet inom detta område är värdefull.Du har förhandlingsvana och är kvalitetsinriktad.Du har förmåga att skapa ett fungerande team och är strukturerad och kommunikativ.Du ser fastighetschefen som en kvalificerad intern konsult med god förmåga att skapa goda relationer med linjens företrädare.Det är av central betydelse att du kan uttrycka dig väl i skrift eftersom arbetsuppgifterna till stor del handlar om att på ett klart och konkret sätt bereda beslutsunderlag och redogöra för olika problemställningar i skrift.Vi ser gärna att du har erfarenhet från större organisationer och att du har lätt för att bygga upp nätverk både internt och externt. I rekryteringsarbetet kommer jämställdhets- och mångfaldsaspekten att beaktas.Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina uppgifter att registreras.Genom din ansökan godkänner du denna registrering samt genomförande av en särskild personutredning avseende person- och registerkontroll för säkerhetsklass 2.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Polisrättsenheten Eva Strömblad
11414
Processledare Ann-Christine Bech
11414
Therese Magnusson
11414
Tf sektionschef Stefan Andersson
114 14
Enhetschef Carl-Arne Jonsson
11414
tf gruppchef Anita Gustafsson
11414
Gruppchef Charlotte Johannesdotter
010-5654457

Sammanfattning

Besöksadress

STAMPGATAN 28
GÖTEBORG

Postadress

BOX 429
GÖTEBORG, 40126

Liknande jobb


2 juni 2024

29 maj 2024

Fastighetschef Helsingborg

Fastighetschef Helsingborg

29 maj 2024