Fastighetshandläggare, Enköping

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som fastighetshandläggare innebär att du arbetar med alla förekommande arbetsuppgifter på sektionen, det vill säga att du handlägger, beslutar samt utreder fastighetstaxeringsärenden. Du arbetar även med omprövningar. Vidare kommer du, genom förebyggande arbete, se till att våra register håller hög kvalitet. En naturlig del i arbetet är att besvara skriftliga såväl som muntliga frågor inom området för fastighetstaxering. Vi ser god service till medborgarna som en självklar och viktig del i arbetet och är övertygade om att vi når dit genom att ha en verksamhet som med ditt bidrag ständigt utvecklas.

I arbetet som fastighetshandläggare kommer du att ta fram fastighetens taxeringsvärde och besluta om en taxering. Arbetet innebär att du taxerar olika typer av fastigheter vid olika tillfällen. Du kommer exempelvis att granska småhus, hyreshus och lantbruk vart tredje år samt industrier vart sjätte år. Vissa perioder är det ett stort antal ärenden som ska hanteras inom angiven tidsram och det är därför viktigt att du kan organisera och prioritera ditt arbete.

På kontoret arbetar cirka 40 personer med taxering av fastigheter inom mälardalsregionen och Stockholm samt med därtill hörande processer och registerhållning. Idag finns det två fastighetssektioner i Enköping.



Vi erbjuder dig en arbetsplats

- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som



• inom de senaste fem år har erfarenhet av handläggande arbete vid myndighet, bank eller liknande verksamhet alternativt dig som har högskoleutbildning om 120 poäng alternativt 180 högskolepoäng (enligt Bolognamodellen) 

• har förmåga att skapa förtroende och goda relationer såväl internt som externt

• har förmåga att genom nytänkande bidra till verksamhetens utveckling

• har förmåga att fatta välgrundade och objektiva beslut och kan förmedla dessa på ett enkelt och tydligt sätt

• har god kommunikativ förmåga såväl i tal som skrift

• är ansvarstagande och drivande i såväl sitt eget som kontorets arbete

• trivs i ett högt tempo och har god förmåga att organisera och prioritera sitt arbete.



Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med fastighetstaxering inom Skatteverket eller annan värderingsteknisk erfarenhet inom fastighetsområdet. Det är också meriterande med annan aktuell erfarenhet som handläggare från Skatteverket samt en högskoleutbildning om 120p/180hp inom fastighetsekonomi eller värderingsteknik.



Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Anställningen är tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas.



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?



Om du har frågor får du gärna kontakta:

Britt-Marie Karlsson, sektionschef, 010-572 22 87
Mathias Deljerud Hamlin, kontorschef, 010-574 14 03
Maria Svantesson, HR-konsult,010-5749110
Lennart Odén, Saco, 010-5775715
Ulla Friberg Wallin, ST, 010-5775780

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 5 november 2013

Liknande jobb


13 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024