Fastighetshandläggare, Söderhamn

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som fastighetshandläggare innebär att du arbetar med alla förekommande arbetsuppgifter på sektionen, det vill säga att du handlägger, beslutar samt utreder fastighetstaxeringsärenden. Du arbetar även med omprövningar av tidigare fattade beslut. Vidare kommer du, genom förebyggande arbete, se till att våra register håller hög kvalitet. En naturlig del i arbetet är att besvara skriftliga såväl som muntliga frågor inom området för fastighetstaxering. Vi ser god service till medborgarna som en självklar och viktig del i arbetet och är övertygade om att vi når dit genom att ha en verksamhet som med ditt bidrag ständigt utvecklas. I arbetet som fastighetshandläggare kommer du att ta fram fastighetens taxeringsvärde och besluta om en taxering. Arbetet innebär att du taxerar olika typer av fastigheter vid olika tillfällen. Du kommer exempelvis att granska småhus, hyreshus och lantbruk vart tredje år samt industrier vart sjätte år. Vissa perioder är det ett stort antal ärenden som ska hanteras inom angiven tidsram och det är därför viktigt att du kan organisera och prioritera ditt arbete.

Fastighetstaxeringskontoret har verksamhet på fyra orter i landet varav Söderhamn är en av orterna. I Söderhamn finns tre sektioner som tillsammans består av cirka 60 medarbetare.



Vi erbjuder dig en arbetsplats

- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som



• har relevant högskoleutbildning alternativt relevant arbetslivserfarenhet från fastighetsområdet under de senaste två åren  

• har förmåga att fatta välgrundade och objektiva beslut och kan förmedla dessa på ett enkelt och tydligt sätt

• har god kommunikativ förmåga såväl i tal som i skrift

• är ansvarstagande och drivande i såväl ditt eget som i kontorets arbete

• trivs i ett högt tempo och har god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete

• har förmåga att genom nytänkande bidra till verksamhetens utveckling.



Det är meriterande om du 
har värderingsteknisk erfarenhet inom fastighetsområdet och kunskaper inom fastighetsekonomi och/eller fastighetsbildning. Det är också meriterande om du har aktuell erfarenhet av ärendehandläggning från myndighet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Anställningen är tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas.



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 16 april 2014

Liknande jobb


13 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024

11 mars 2024