Fastighetssamordnare

Arbetsbeskrivning

CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 59 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:

• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt




ARBETSUPPGIFTER
Förvaltningen söker en samordnare för operativa fastighetsfrågor och mobilitetsarbete.
Som samordnare för operativa fastighetsfrågor och mobilitet så är du placerad inom Internservice som är en stödenhet för förvaltningens sektorer. Inom Internservice finns uppdrag inom vaktmästeri, transport, städ, måltid och receptionstjänster.
Ditt uppdrag innebär att du kommer att samarbeta med Lokalförvaltningen, försäkringsbolag och stadsdelens operativa chefer inom alla sektorer samt utvecklingsledare inom fastighet och säkerhetsfrågor på utvecklingsavdelningen.
Du ska ge råd och stöd till chefer i samband med frågor kring

-ny- och ombyggnation från besiktning till uppföljning
-inflyttning i nya lokaler
-stödja chefer i uppföljning av arbetsmiljöronder gentemot LF
- löpande SBA
- lås och larm
-inbrott, brand, skadegörelse

Du ansvarar för:
-tekniska och praktiska frågor inom fastighetsområdet
-tillgänglighetsarbetet
-hantera verksamhetsförändringar och mindre flytt för att kordinera lokalfrågor
-kontaktperson för försäkringsfrågor och ansvarig fastighetslista/databas
-larmrapportshantering och bevakningsfrågor samt fakturor från bevakningsföretag

Mobilitetsuppdraget innebär att arbeta för effektivare och miljövänligare resor samt utveckla lösningar och rutiner för detta.
-kontinuerligt kartlägga verksamheternas behov av transporter och resor i tjänsten samt utveckla arbetet med fordonspool
-ansvara för information, rutiner och utbildning för alla verksamheter rörande resor och fordon
-vara kontaktperson för Gatubolaget och Göta Lejon.
Du kommer att ha ett nära samarbete med utvecklingsledare inom miljöområdet på utvecklingsavdelningen.


KVALIFIKATIONER
Gymnasieutbildning och erfarenhet inom området är ett krav. Det är meriterande om du har högskole- eller påbyggnadsutbildning.
Du är bra på att kommunicera i tal och skrift på svenska.
Du behöver ha körkort och en god datorvana.
Du har en god social kompetens och är serviceinriktad. Samarbete är viktigt men även att kunna arbeta självständigt. Du är flexibel och öppen för att hitta nya lösningar.



ÖVRIGT
Person som erbjuds denna tjänst måste uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Enligt lag SFS 2000:873.

I den här rekryteringen kommer psykologiskt test PJP att användas som ett urvalsmetod.

När du söker arbete hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem aditro för att hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jörgen Hansson
031-365 70 05
Katarina Åkermo
031-365 70 59
Natascha Radosavljevic
031 - 368 57 53
Rickard Ernebäck
031-3657202
Helena de Cloux
031-3672950
Ann-Marie Lagerkvist
031-3657061
Eva -Stina Grönvall
031-701 55 11
Anders Wallin
031-3657102
Birgitta Åkerström
031-3657175
Pernilla Lundgren
031-365 73 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, SDF Centrum .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-12-01 .
  • Publicerat: 19 augusti 2015

Besöksadress

40482
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Intendent för Geocentrum II

Intendent för Geocentrum II

15 mars 2024

22 februari 2024

Intendent

Intendent

23 november 2023