OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen
Fastighet och service är en avdelning med 3 medarbetare. För denna tjänst är arbetstiderna 06:15-14:30. Vårt uppdrag är att ta hand om tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll av byggnaden som innefattar både kontor och lager samt tillhörande utvändig mark.
Fastigheten är på 11 900 kvm och vi hyr lokalen. Vi tar hand om driften och de som äger lokalen ombesörjer underhåll av de centrala delarna så som luft, vatten, energi och värme.
Arbetet kräver att du är serviceinriktad och lösningsorienterad. Du arbetar självständigt och ett gott samarbete lägger grunden för att nå uppsatta mål.
Vi kommer påbörja olika byggnationer 2021 som fastighetsägarna ansvarar för. Din roll är att vara tillgänglig och behjälplig till de entreprenörer som genomför byggnationera samt kontrollerar så att allt går rätt till.
Arbetsplatsen ligger i Spånga.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Avhjälpande av felanmälningar från internakunder, allt ifrån byta lampor, källsortera avfall, rensa avlopp och utföra mindre byggnationer t.ex bygga pallställage.
- Löpande genomgång av fastighetens allmänna utrymmen
- Planering av och arbete med diverse reperationer
- Skötsel/underhåll av lastvagnarna på lagret
- Köra skurmaskin på lagret/städning
- Hantera lagrets pallar
- Boka transporter för hämtning av diverse avfall
- Boka/ ha kontakt med entreprenörer
- Hjälpa till med interna flytt.
Din bakgrund
Utbildning
- Examen inom fastighetsskötsel eller fastighetsteknik
Erfarenhet av
- hushållsservice, fastighetsskötsel eller likvärdigt
Kompetens
- Ha god kommunikationsförmåga på svenska
- Outlook, kunna hantera mail och kalender
- Förmåga att se kundens behov och vara flexibel
- Ha ett öga för detaljer
Meriterande
- Du har truckkort enligt TPL
- Du är certifierad inom heta arbeten.
- kunnig om VVS, ventilation, energi, el eller snickeriarbete.
- Körkort B
Du kännetecknas av att
- Du har ett genuint intresse för service och teknik.
- Du är energisk och positiv person.
- Du har förmåga att självständigt organisera det dagliga arbetet, hitta bra lösningar och har ett öga för detaljer
- Du har stark fysik och klarar av även högt tempo utan att tumma på din egen eller andras arbetsmiljö och säkerhet.
- Du som kan föra en bra dialog med leverantörer och med kollegor.
- Du jobbar noggrant och har förmåga att leverera kvalitet och god service.
- Du ställer upp för uppsatta mål och för dina arbetskamrater.
- Du har också ambitionen att bidra till MediCarriers utveckling genom att göra det mesta möjliga av din arbetstid.
- Du har vilja och förmåga att leva upp till MediCarriers Medarbetarskap: kompetens, pålitlighet, samverkan och öppenhet.
Anställningsvilkor
Arbetstider kl 06:15 - 14:30 måndag till fredag
Provanställning tillämpas
Tjänsten är på heltid och tillträde enligt överenskommelse.
Arbete på rödadagar kan förekomma ca 3 dagar om året.
Utvärdering av ditt resultat sker löpande
Om MediCarrier
MediCarrier är Region Stockholms logistik- och transportföretag, och vårdens externa lager. Från 1 januari 2021 ansvarar MediCarrier även för regionens beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. Vi är ett dynamiskt och växande bolag med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi omsätter en miljard kronor, hanterar 9 000 orderrader per dag och gör 30 000 angöringar per månad. Region Stockholm står inför många spännande och viktiga utmaningar och möjligheter och MediCarrier behöver vara i framkant för att bidra till den utvecklingen.
Vi söker ytterligare en logistikutvecklare som vill vara en kompetent, aktiv och framåtsträvande kollega och som kan bidra till vårt arbete att säkra effektiva, robusta och innovativa logistikflöden. Som logistikutvecklare hos oss är du en viktig del i vårt arbete med att optimera och utveckla vår verksamhet.
Ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast den 27 augusti 2021. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Har du frågor om tjänsten kontakta HR-specialist Sara Hansson på tel: 0725 828 760, Arbetstagarorganisationen nås på telefon 0812312800
Kontaktpersoner på detta företaget
Transportchef Åke Haglund
08-505 347 51
Personalchef Nina Hird
08-795 28 41
Vision Dan Stegeby
08-795 28 08
Logistikchef Jan Treffenberg
, tel: 08-795 28 19 eller mobi
Personalchef Nina Hird
tel nr 08-795 28 41, mobil 070
Vision Dan Stegeby
tel nr 08-795 28 08, mobil 070-484 28 17
Marknadschef Birgitta Bergqvist
08-795 28 46, 070-089 15 95
Personalchef Nina Hird
08-795 28 41, 070-484 28 41
Platschef Nina Hird
Sara Hansson
0725828760