Fazer Bageri söker Driftadministratör

Arbetsbeskrivning

När någon tar en stund och njuter av Fazers produkter eller tjänster så smakar den personen också på vår kärlek och vår omsorg för allt det vi gör. Vår mission, att skapa smakupplevelser, förverkligas varje dag tack vare alla våra 15 000 medarbetare som på olika sätt bidrar till att driva vår hållbara och innovativa verksamhet. Vi har expanderat från våra nordiska rötter och blivit ett internationellt företag, redo för fortsatt global tillväxt. Om du delar vår passion så kommer du att hitta ditt perfekta jobb hos oss.

Fazer är ett av de ledande bageriföretagen i Sverige och Ryssland och ledande i Finland. Vi erbjuder produkter inom bröd och bakverk. I Sverige finns 4 bagerier och ett 40-tal brödbutiker. Populära produkter är Fazer Rotfruktsbröd, Rågkusar, Frökusar, Skogaholmslimpan och Lantbröd, våra ekologiska bröd samt Gateaus exklusiva surdegsbröd. Läs mer på www.fazer.se.

Vi skapar smakupplevelser 

 

Fazer Bageri satsar på en utökad servicefunktion kring vår Säljorganisation och söker en Driftadministratör som kommer arbeta med administrativa uppgifter för våra fordon, terminaler, leverantörer och personal.

Som Driftadministratör kommer du att:

Planera, administrera och ha kontakt med leverantörer och myndigheter gällande fordon, logistik, lastterminaler, inköp m.m.

• Hantera leverantörsfakturor
• Medverka vid leverantörförhandlingar & upprättande av affärsavtal
• Ta fram uppföljning av fordonsstatistik, kostnader, bränsleuppföljning m.m.
• Medverka vid budgetarbete gällande fordon & driftskostnader
• Stötta våra 4 Driftledare och 4 Regionchefer med administrativa uppgifter.


Vi söker dig som har:

• Minst 5års erfarenhet inom dagligvaruhandeln alt. logistik.
• Kunskap inom den svenska dagligvaruhandeln
• Fordonskunskaper inom den tunga sektorn (C-lastbilar)


Vi söker dig som:

• är strukturerad, har rätt inställning, tycker om att samverka med kollegor.
• Är utåtriktad, social och strukturerad vilket gör att du kan utveckla varaktiga interna relationer & upprätthålla god struktur i din vardag
• Är kommersiellt inställd och förväntar dig att mätas på ditt resultat.
• Är självständig, energisk, professionell, flexibel och ansvarsfull.
• Har mycket god datavana och kan hantera Microsoft Officeverktyg så som Word, Excel och Power Point på en hög nivå.
• Är kommunikativ i både tal och skrift


Detta erbjuder vi:

• Ett spännande och utvecklande arbete med några av branschens starkaste varumärken.
• En stimulerande och trevlig arbetsplats där du dagligen får samarbeta med riktigt skickliga kollegor


Möjlighet att med moderna verktyg och starka varumärken, verka inom en av de största och mest intressanta företagen inom svensk dagligvaruhandel.

Mer information och ansökan:

Tjänsten är en tillsvidareanställning (provanställning tillämpas) på heltid med placering i Stockholm (Kungsholmen).

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Staffan Öberg, Head of Distribution & Merchandising på e-mail: staffan.oberg@fazer.com.

Välkommen med din ansökan senast 2018-09-02. Ansökningarna handläggs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fazer Bageri Sverige Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 1 augusti 2018

Besöksadress

Lindhagensgatan 120
None

Postadress

Lindhagensgatan 120
Stockholm, 10425

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024