Finance Manager

Finance Manager

Arbetsbeskrivning

Lyssna även på Addpeoples rekryteringspodd där vi berättar mer om företaget och rollen här: https://open.spotify.com/episode/1xQfavONTWvtisAocL3OgB
Därför är du viktig
Vill du jobba i en stark och lönsam koncern? Har du ett affärsmässigt sinne och är vass på redovisning och ekonomistyrning? Då är du kanske den vi letar efter! Vi på Orkla House Care söker nu en Finance Manager. Hos oss blir du en viktig spelare i såväl ledningsgrupp som ledare för ditt ekonomiteam
Detta är Orkla House Care AB
Du vet den där känslan av lycka som kommer när du har avslutat ett målningsprojekt? På Orkla House Care arbetar vi varje dag med att hjälpa våra kunder att uppnå den känslan, genom att erbjuda dem de bästa verktygen för deras arbete.
Vi är en ledande leverantör av penslar, rullar och andra måleriverktyg. Dessutom levereras relevanta förbrukningsartiklar som maskering och slipmedel samt städutrustning. Som företag vill vi göra det enklare för våra kunder och konsumenter att lyckas med sina utmaningar inom vår kategori, genom våra varumärken: Anza, Jordan, Harris, Hamilton, Spekter och S.A.M.
Orkla House Care är ett av portföljbolagen inom Orkla ASA. Verksamheten har cirka 750 anställda och omsätter runt 1,5 miljarder norska kronor. Huvuddelen av produkterna är egenproducerade och distribueras via Bankeryd i Sverige och via Bromsgrove i Storbritannien. På siten i Bankeryd, som också är vårt logistikcentrum, finns förutom fabriksorganisationen också representanter för finans, HR, försäljning, strategiskt inköp, utveckling, kundservice och marknad.
Med en stolt historia, fokus på innovation och i nära samarbete med våra kunder fortsätter vi vår satsning för framtiden. Mer information hittar du på www.orklahousecare.com
Vår kultur
På Orkla House Care är vi stolta över vårt företag och produkterna vi tillverkar. Vi lyckas genom vårt engagemang, vår kompetens och genom att ha hjärtat med oss i allt vi gör. Känslan på Orkla House Care är familjär, där vi alla är måna om varandra och stolta över det vi skapar tillsammans! Det finns en gedigen kunskap i vårt företag och med vår naturliga framåtanda kommer vi satsa på ytterligare kompetensutveckling framåt.
Fokus i din roll
Som Finance Manager hos oss på Orkla House Care kommer du att vara en viktig kugge för den fortsatta utvecklingsresan inom bolaget. Du ansvarar för ekonomin både operativt och strategiskt, och förväntas stötta hela verksamheten till ökad tillväxt samt lönsamhet.
Din roll innebär ett helhetsansvar för ekonomistyrning och verksamhetsutveckling. Du ansvar också för månads- och årsbokslut, budget och prognoser. Till din hjälp har du ett team bestående av två redovisningsekonomer, en controller och en löneadministratör. Du rapporterar till CFO för Orkla House Care som är placerad i Oslo, och du ingår i den svenska ledningsgruppen.
Om vi får önska
Vi vet inte vem du är – än, men vi har en god idé om vad du har med dig sedan tidigare! Kanske har du en bakgrund inom controlling, revision eller redovisning? Kanske har du även chefs- och ledarskapserfarenhet och förmågan att ta snabba beslut ihop med ditt team?
Vidare ser vi att du gärna har:
Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet.
En bakgrund med minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från en lite större producerande industri.
Intresse för system och dess användning för att optimera en verksamhet.
Svenska och engelska i tal och skrift.

Är det rätt plats för dig?
Vi tror att du är en prestigelös lagspelare med kompetensen och drivkraften att axla ett stort ansvar i rollen som Finance Manager hos oss på Orkla House Care. Att du är socialt trygg och har förmågan att skapa goda relationer är en självklarhet för oss.
I ditt ledarskap är du ödmjuk och stöttande, samtidigt som du drivs av att nå resultat och förstår vikten av kommunikation för att komma till förändring. För att lyckas i rollen finns även en affärsmässighet och analytisk sida hos dig, och såklart har du viljan att vara med på just Orkla House Cares fortsatta resa!
Passar vår beskrivning in på dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Bra att veta
Du ingår i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till CFO, Sjur Helle i Norge.
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid.
Placering i Bankeryd.
Vi tillämpar stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.
Visa ditt intresse för tjänsten snarast, vi tillämpar löpande urval.
Har du frågor om tjänsten, kontakta Elina Terne, 073-039 70 04, eller Christina Cajtoft, 070-302 15 23.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Orkla House Care AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2023
  • Ansök senast: 7 juni 2023

Postadress

Tallvägen 6
Bankeryd, 56423

Liknande jobb


CFO

CFO

23 november 2022

CFO - Clean Motion

CFO - Clean Motion

23 november 2022

Chief Financial Officer

Chief Financial Officer

18 november 2022