Financial controller till Finspång

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren controller och intresserad av en ny möjlighet i inom projektverksamhet? Då kan uppdraget som Financial Controller till internationellt bolag i Finspång vara något för dig! 


Som Financial Controller kommer du driva digitalisering i utvecklingen av nya rapporter och verktyg för att analysera och styra hela projektportföljen. Du kommer arbeta i ett nära samarbete med  PM -ledningen, men även Business Controlling och Central Accounting inom IGT. Lär mer om rollens ansvarsområden nedan. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
I rollen som Financial Controller kommer dina ansvarområden innefatta att: 


• Driva digitalisering i utvecklingen av nya rapporter och verktyg för att analysera och styra hela projektportföljen men också ner till enskilda projektnivåer eller element genom att använda digitala verktyg som Project Dash, Tableau, Qlik och Alteryx. 


• Du är i stort sett ansvarig för att skapa och uppdatera månads- och kvartalsrapporter om verksamheten till ledningen. 


• Du kommer att vara djupt involverad i budget- och prognosarbete avseende projekt, särskilt när det gäller Cash In, men också delvis i Cash Out samt att följa upp fakta på kontofordringar och överdrivningar och upprätthålla nödvändiga åtgärder för att säkerställa korrekt kassaflöde. 


• Följa upp avdelningskostnaden och antalet anställda via de olika kostnadscentren, analysera och rapportera det samt initiera nödvändiga åtgärder som krävs. 


• Delta i månadsvis, kvartalsvis och årlig avslutning när det gäller att förbereda dokument och rapporter för intern kontroll, men också för externa revisorer. 


• Du kommer att arbeta nära PM -ledningen, men även Business Controlling och Central Accounting inom IGT. 


• Ad hoc-rapportering, analyser, kontroll, uppföljning och särskilda uppgifter kan variera från tid till annan. 


Arbetet förutsätter ett nära samarbete tillsammans med kollegor i Sverige, USA, Tyskland, Storbritannien, men också med andra kollegor runt om i världen. 

Arbetstider
Uppdraget avser starta enligt överenskommelse, så snart som möjligt t o m 2022-06-30. 
Heltid 100%. Resor kan förekomma. 

Kvalifikationer
 Till rollen som financial controller söker vi dig som har: 


• En kandidatexamen i företagsekonomi (eller en utbildning i företagsekonomi med yrkeserfarenhet inom miljön). 
• Erfarenhet av att arbeta i en projektverksamhet inom industrin eller infrastruktursektorn. 
• Minst 3-5 års erfarenhet inom relevant område. 
• Kunskap inom redovisning enligt IFRS, lokala konton samt globala konsolideringsredovisningar. 
• Du är drivkraften, ambitiös och har god förmåga att arbeta i ett team och förmåga att klara höga arbetsbelastningar när sådana situationer kan uppstå. 
• Du vet vad du ska prioritera och tar ansvar, är detaljerad när det behövs och ser till att leverera i tid och med rätt kvalitet. 
• Du gillar att arbeta med olika IT -verktyg och data. Du har mycket god erfarenhet av att arbeta i MS Excel. Kunskap i Tableau, Qlik och Alteryx är till stor hjälp. 
• Kunskaper i SAP Atlas System är en fördel. 
• Du kan kommunicera på engelska, både muntligt och skriftligt. Andra språk är meriterande. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
 2021-08-29, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 
För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2021
  • Ansök senast: 29 augusti 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


23 maj 2024

Junior Controller - Planning & Analysis

Junior Controller - Planning & Analysis

22 maj 2024