Financial Controller till internationell miljö

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
Som en av åtta medarbetare på ekonomiavdelningen arbetar du tätt i teamet om fyra ekonomer i Göteborg. Rollen som Financial Controller innebär att du rapporterar till CFO och omfattar årsredovisning, internkontroll, rapportering och stort fokus på utveckling av processer och rutiner. Med en stor kontaktyta och koncernspråket engelska är en förutsättning att du är van vid att kommunicera på engelska både skriftligt och muntligt i en internationell miljö.

Rollen är passande för dig som även har en civilekonomexamen och minst fem års erfarenhet av redovisning. Det är väsentligt att du tidigare arbetat i ett stort bolag och därmed har vana av rapportering till koncern och att arbeta med stora datamängder. Viss erfarenhet av internkontroll är av vikt. Vana av standard enligt US GAAP är meriterande men inte ett krav. Likaså är vana av något ERP-system meriterande. Mycket goda Excel-kunskaper är väsentligt.

Rollen förutsätter även att du som person har ett driv att utveckla, att du har gott sinne för noggrannhet och att du gärna är del av en miljö under uppbyggnad och utveckling. För dig som även är självgående, har en nyfikenhet att lära och vill arbeta med redovisning på avancerad nivå kan den här rollen vara precis rätt.   

Ytterligare information om uppdraget
Behovet hos vår kund är långsiktigt. Du fungerar som vår SJR-konsult med start i slutet av juli och fortsättning under cirka sex månader. Avsikten är att uppdraget därefter övergår i anställning hos företaget. Uppdraget utgör en heltidstjänst i vilken resor till övriga medarbetare på ekonomiområdet i Sverige kommer att förekomma enbart under den första tiden.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Karin Fors på 031-333 54 75. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Khera
+46 404 55 19
Malin Vindenberg
+46 8-407 55 20, +46 707-471 59 11
Elisabeth Khera
+46 8 407 59 19
Pernilla Häglund
+46 8-407 55 42, +46 707-647 16 42
Patrik Asperö
+46 8-407 55 41, +46 707-647 16 41
Jannika Skoglund

Tomas Vinnersten

Sebastian Anderson

Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet
+46 040-6655103

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB
  • 1 plats
  • Enligt Överenskommelse
  • Tillsvidare
  • Publicerat: 1 juli 2013

Besöksadress

Kungsgatan 48B
GÖTEBORG

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10391

Liknande jobb


11 april 2024

9 april 2024