Financial Controller till spännande tjänst i Hammarby Sjöstad

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att arbeta med redovisning, och vill ta nästa kliv in i en roll som financial controller? Då kan vi erbjuda en möjlighet hos ett internationellt bolag i gruv- och industribranschen!


Om tjänsten
SJR söker nu för kunds räkning en financial controller, vars främsta uppgift kommer att bestå i att övervaka företagets accountingavdelning, som är belägen i Prag. På denna avdelning sköts allt från löpande redovisning till rapportering, kund- och leverantörsreskontra samt skatt och moms.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat

- Balansavstämningar

- Att vara involverad i bokslut och ta fram underlag inför årsredovisningar

- Att läsa, förstå och hitta avvikelser i en balansräkning

- Att utföra analyser


Du kommer att komma in i en global koncern som är verksam inom gruv- och industrisektorn, och som ligger i framkant vad gäller energi- och kostnadseffektiva lösningar.


Du kommer att få sitta i inbjudande lokaler i Sickla.

Lämplig bakgrund
Vi ser att du som söker har en civilekonomexamen, samt har arbetat i minst 2-3 år som controller eller inom redovisning. Det är av stor betydelse att du har god förståelse för det ekonomiska flödet och snabbt kan sätta dig in i arbetsuppgifterna.

Du är en van användare av SAP, och har även utmärkta kunskaper i Excel.

Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, och det är meriterande om du talar ytterligare ett nordiskt språk.

Du bör ha erfarenhet av att vara delaktig i bokslut och ha god förståelse för detta.


Som person ser vi att du är noggrann, drivande, ansvarsfull samt har en del skinn på näsan.


Vi ser fram emot din ansökan!


Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag via SJR med start omgående, och som pågår i 15 månader. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 17 januari 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


11 april 2024

9 april 2024