Finsk- och svenskspråkig First Line support

Arbetsbeskrivning

Vismakoncernen är Nordens ledande leverantör av produkter, tjänster och internetlösningar för redovisning, löner, outsourcing, anbud, inköp, betalningar och handel. Visma förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 340 000 kunder i både privat och offentlig sektor i norra Europa.Koncernen har över 5 400 anställda, varav 1 600 i Sverige. 2012 uppgick omsättningen till 5 749 miljoner norska kronor.


Kan du leverera professionell IT-support på finska, svenska och engelska? Är du serviceminded och tycker om att ha daglig kontakt med kunder och kollegor samt gillar problemlösning? Trivs du dessutom med att jobba i företag som kännetecknas av tillväxt, engagemang och högt tempo? Då ska du höra av dig till oss på Visma Commerce.

 

Visma Commerce AB är ett dotterbolag inom Vismakoncernen. Visma Commerce arbetar för att effektivisera upphandlings-, inköps- och anbudsprocessen och därmed bidra till svensk välfärd och konkurrenskraft. Vi hjälper både köpare och säljare att göra bättre affärer och vårt erbjudande omfattar informationstjänster, kunskapstjänster, affärsmedia samt elektroniska inköps- och upphandlingssystem. Vi har kunder i alla storlekar och branscher och är ett företag med tydligt tillväxtfokus med ca 170 anställda och kontor i Stockholm, Linköping, Falun, Halmstad och Oslo samt med offshoreutveckling i Litauen och Rumänien.

 

Om tjänsten

I det dagliga hjälper du våra kunder med att lösa problem med användning av våra webbaserade information- och systemtjänster. Problemen har olika svårighetsgrad och du kommer att guida våra kunder i främst Sverige och Finland via telefon och e-post. Detta ställer höga krav på en god kommunikativ förmåga där du kan förmedla hjälpen till kunden på både finska, svenska och engelska i såväl tal som skrift.

 

Din bakgrund

Du är bra på att dokumentera de erfarenheter du gör, och delar mer än gärna med dig av dem till teamet. För att trivas hos oss bör du vara social, positiv och stresstålig. Du är dessutom kommunikativ, engagerad, prestigelös har ett gott kundbemötande. Du trivs med en varierad arbetsdag och ser en utmaning i att alltid ge kunden den bästa servicen.

Förutom goda kunskaper i finska, svenska och engelska har du avslutade gymnasiestudier och åtminstone några års studie- eller arbetslivserfarenhet bakom dig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från serviceyrken och/eller teknisk support även om detta inte är ett krav.

 

Varför Visma?

På Visma får du möjligheten att arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag, med kraften och utvecklingsmöjligheterna i en stark koncern. Hos oss trivs du som sätter resultat och affärsnytta före prestige och vill arbeta i ett lönsamt och växande bolag där din insats gör skillnad.

Vi erbjuder dig möjlighet att växa och utvecklas med bolaget, samt en balans i tillvaron där du som medarbetare får utrymme att ta eget ansvar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Visma Commerce

Fredrik Fernberg

Annelie Sunnermalm
+46 072-1649645
Jannice Holmlund
+46 (0)730 59 44 22
Fredrik Kristiansson
010-141 31 47
Åsa Fredriksson
+46 0)725 11 63 59
Maria Hedqvist

Annelie Sunnermalm
+46 072-1649645
Annelie Winnerfeldt
+46 0101413300
Jinn Tonéri
+46 10 141 33 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Commerce AB Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/Tillsvidare
  • Publicerat: 19 januari 2014

Besöksadress

Lindhagensgatan 94
None

Postadress

Box 396
Linköping, 58104

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024