Finsktalande medarbetare till kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Engagerad och finsktalande medarbetare till kundreskontra på Bosch Rexroth

Är du nyfiken, driven och vill ta chansen att vara en del av ett spännande projekt? Är du utbildad ekonom, på väg på att ta examen eller jobbat med kundreskontra innan? Pratar du dessutom flytande finska är detta en fantastisk chans!


Om tjänsten:

I denna roll kommer du att få komma in och ansvara för Bosch Rexroths kundreskontra och kreditkontroller. Avdelningen arbetar i en Shared Service funktion där du kommer att ha daglig kontakt med de nordiska bolagen och då främst med finska kunder och försäljningsavdelningar.

Arbetsuppgifter:

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att arbeta med kravverksamhet, räntedebitering, kreditkontroller, avstämning av konton samt registrering och kontroll av inkommande och utgående betalningar. I och med att du arbetar på Bosch Rexroths ekonomiavdelning kommer vanligt förekommande ekonomiarbete även att inkluderas i ditt dagliga arbete.

Här får du en möjlighet att komma in på en ekonomiavdelning med stor utvecklingspotential. Du kommer att få en grundlig introduktion i arbetet och gå parallellt med de övriga medarbetarna på leverantörsrekontran.

Du kommer exempelvis att:

- Ha daglig kontakt med finska kunder

- Få arbeta brett med andra ekonomiärenden på avdelningen

- Ha kontakt med kreditupplysningsföretag och inkassobolag


Vi söker dig som:

Är nyutexaminerad civilekonom eller har annan ekonomisk utbildning, dock minst gymnasieekonom. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete. Du talar och skriver finska obehindrat samt behärskar det engelska språket flytande i både tal och skrift då du kommer att arbeta i en internationell miljö. I och med att du kommer att ha daglig kontakt med Bosch Rexroths kunder har du lätt för att kommunicera och skapa relationer.
Behärskar finska samt engelska i tal och skrift
Är nyfiken och har ett stort intresse för ekonomifrågor

Du ska ha goda kunskaper inom Officepaketet. Har du dessutom tidigare erfarenhet av affärssystemet SAP är detta mycket meriterande. Som person är du bra på att strukturera upp ditt arbete samt gillar att ta initiativ. Här får du jobba i ett socialt team med god sammanhållning, ambition och ett klimat där alla lär av varandra.

START: 1 maj

URVAL: Sker löpande

OMFATTNING: Visstidsanställning med målet att bli tillsvidareanställd.

ARBETSTIDER: Kontorstider

PLATS: Stockholm

Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail stw01@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Jenny Almark
08-56 24 6737
Head of Talent Acquisition Camilla Säll

Konsultchefsassisten Tobias Englund
0812052241
Konsultchef Lisa Buijsse
08-522 549 74
Konsultchef Malin Hjärtmyr
08-52257658
Petra Kämpe

Konsultchef Lisa Buijsse

Konsultchef Petra Kämpe
0812052227
Malin Hjärtmyr

Rekryteringskonsult Jenny Almark

Sammanfattning

Besöksadress

St: Eriksgatan 121
Stockholm

Postadress

St: Eriksgatan 121
Stockholm, 11343

Liknande jobb


snabb hjälp

snabb hjälp

3 maj 2024

24 april 2024