Finsktalande revisionsassistenter till PwC!

Arbetsbeskrivning

Adecco söker nu för PwC:s räkning finsktalande Revisionsassistenter. Du som är ekonomistuderande och söker extrajobb har nu en fantastisk möjlighet! Behärskar du finska och har en god kommunikationsförmåga, gillar att arbeta med siffror samt besitter goda kunskaper i Excel?  Vill du jobba extra med revision under dina studier och söker en chans att kickstarta din karriär? Då är tjänsten som Revisionsassistent perfekt för dig för dig!

Om tjänsten
I tjänsten som Revisionsassistent kommer du att samarbeta tätt med revisorerna och assistera dem genom hela revisionsprocessen, från planering till avslut. Exempel på arbetsuppgifter är kontroll och granskning, avstämningar och dokumentation samt projektadministration. Arbetet sker på
PwC:s kontor på Torsgatan, såväl som ute hos kunderna runt om i Stockholm.

Du som läser ekonomiprogrammet på universitet eller högskola med inriktning mot redovisning/revision kommer snabbt in i arbetet. Vidare kommer ditt stora intresse för revision till nytta i denna roll. Goda kunskaper i Excel är ett krav!

Du ska ha minst 3 terminer kvar av din utbildning och vara tillgänglig för arbete två dagar per vecka.

Du kommer att vara timanställd och arbeta varierande dagar vid behov. Uppdraget startar i höst med en utbildning och kommer sedan att pågå löpande. Arbetstiderna är kl. 8-17 men kan delas upp och anpassas.

Om dig
Som person är du initiativtagande, utåtriktad och kan etablera förtroendefulla kontakter. Du har lätt för att samarbeta och besitter en god kommunikativ förmåga. Egenskaper som kommer väl till pass i denna tjänst är god analytisk förmåga, att kunna prioritera samt ett affärsmässigt tänkande. Det är önskvärt att du vid planerad examen uppfyller Revisorsnämndens teoretiska krav för auktorisation.

Viktigt för tjänsten är:
- att du behärskar finska i tal och skrift
- att du studerar på högskola eller universitet
- att du har ett intresse för ekonomi och revision
- god kommunikativ och analytisk förmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som revisionsassistent är ett konsultuppdrag med start i höst.
Som konsult får du en anställning i Adecco Student AB. Vi erbjuder extrajobb för dig som är studerande, pensionär eller av någon annan anledning vill arbeta extra.
Du får ett ramavtal i Adecco Student AB.

Timlönen är alltid minst enligt de avtal som gäller på arbetsmarknaden. Semesterersättning tillkommer och betalas ut i samband med lönen. Vid arbete under kvällar, helger och nätter tillkommer OB-tillägg enligt rådande kollektivavtal.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas i höst och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen ”Ansök”.
• Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

• Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

• Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju. 
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: 

 Randa Melko via 08 - 100 500.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast lön
  • Deltid Visstid
  • Publicerat: 11 juli 2018

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Accountant

Accountant

25 mars 2024

Revisionssamordnare/Stoppkoordinator

Revisionssamordnare/Stoppkoordinator

5 december 2023

IT-ekonom till Techbolaget Boardeaser, Linköping

IT-ekonom till Techbolaget Boardeaser, Linköping

25 september 2023