Finsktalande Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

I rollen som supporttekniker hos vår kund har du ansvaret för att ge snabb och förstaklassig användarsupport och på ett effektivt sätt lösa problem främst via telefon och fjärrverktyg samt även över disk. Uppdraget påbörjas per omgående. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av att fel- och problemlösning av mjukvara, men även arbete med installation, uppgradering och underhåll av datorer och servrar.

Vi söker dig som har ett stort IT-intresse och där hög servicenivå är en del av din personlighet. Du vill arbeta med support av olika applikationer, mjukvara och tjänster och har förmåga att snabbt sätta dig in i nya miljöer, system och applikationer. Du kan hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa fokus eller tumma på kvaliteten av leveransen. Du är prestigelös och jobbar gärna i team mot gemensamt uppsatta mål och framgångar. Vi ser även gärna att du är en glad och positiv person som bidrar till arbetsplatsens goda stämning!

Du har grundläggande teknisk kunskap där intresset för IT spelar stor roll och du har förmåga att på ett pedagogiskt sätt guida användare genom sina tekniska problem.
Vi söker dig som har arbetat ett par år med teknisk support och som vill ta steget vidare och var med och att bygga upp en ny servicedesk med dess processer och rutiner.
Då vi söker två supporttekniker så söker vi en som talar och skriver obehindrat på såväl svenska och finska samt engelska och en som talar och skriver obehindrat svenska och engelska.

Tekniska kunskaper:
Windows 10
Office365
Active Directory
Allmänna kunskaper kring nätverk, skrivare och övrig hårdvara



Xpeedio är specialister inom IT-infrastruktur och levererar tjänster och resurser med en hög servicekänsla. Vi värdesätter sociala- och kommunikativa egenskaper. Vi har fokuserat på IT-infrastruktur sedan 2003 och har tagit en ledande roll inom både IT-drift och IT-support med många välkända kunder. Vårt åtagande har hela tiden blivit större då kunderna velat köpa mer tjänster av oss och vi kan nu stoltsera med att kunna leverera kompetens inom alla delar av en IT-miljö.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-chef Lotta Andersen Sbrzesny
08-5626 7620 070-710 7920

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Xpeedio Support Solutions AB Stockholm
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Xpeedio med 6 månaders provanställning. Tillträde i oktober. Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, övertidsersättning, sjukförsäkring, tjänstepension, friskvårdsbidrag och Rikskort.
  • Publicerat: 21 september 2017

Besöksadress

Lugnets Allé 1
Stockholm

Postadress

Lugnets Allé 1
Stockholm, 12030

Liknande jobb


28 maj 2024

Teknisk Support - AC

Teknisk Support - AC

28 maj 2024

28 maj 2024