First Line Service Desk Agent

Arbetsbeskrivning

Synsam är idag Nordens ledande optikkedja med drygt 500 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. I Sverige är Synsam en expanderande detaljhandelskedja med idag drygt 180 butiker - från Boden i norr till Ystad i söder. Med hög kompetens, teknologi som ligger i framkant och stort engagemang erbjuder vi våra kunder personliga och prisvärda optiska kvalitetslösningar. Synsams styrka återfinns i våra medarbetare vilket blir avgörande i mötet med kunden. Den dag vi slutar bli bättre slutar vi vara bra. Vi är ärliga mot varandra och håller vad vi lovar, på Synsam har vi samsyn.

Synsam Group IT letar nu efter en First Line Service Desk Agent till vårt Service Desk Team.
 
För att trivas hos oss behöver du bära med dig ett stort IT-intresse, vi söker dig som alltid vill utvecklas och inte tackar nej till en utmaning. Vi ser gärna att du har en god social kompetens och  är tydlig i både tal och skrift. Du är en diplomatisk lyssnare som alltid gör sitt yttersta för att både förstå och förmedla lösningar och problem. Du är helt enkelt en kommunikativ problemlösare med ett par år inom servicebranschen eller nyexaminerad inom relevant IT-spår. 
  
Tjänsten innefattar följande ansvarsområden;

* Teknik-, applikation- och nätverkssupport mot våra butiker och kontorsanvändare
* Registrera alla inkommande incidenter och serviceförfrågningar i Synsam Group ITs Incident Management System
* Uppföljning av inkommande incidenter och se till att Service Desk SLAs följs
* Proaktivt lösa problem och meddela Problem Management om återkommande incidenter
* Representera Service Desk och Synsam Group IT på ett professionellt sätt med lämplig IT-kompetens, proaktivt och på ett serviceinriktat sätt till samtliga användare och kollegor

       Vi letar efter en lagmedlem med följande färdigheter, kvalifikationer och erfarenheter;
 

* Utmärkt lyssningar och analysförmåga med god förståelse av kundservice.
* Förmåga att kommunicera teknisk information till en icke-teknisk publik på ett tydligt och sammanhängande vis.
* Utmärkt beslutsfattande och problemlösning, samt en god tidsuppfattning och förståelse för eskalering vid behov.
* Bred förståelse för hårdvaru- och programinstallation och felsökning i en PC/MAC baserad IT-miljö krävs.
 
Vi erbjuder dig;
 
* Heltidsanställning i ett växande och utvecklande företag
* Modernt och bekvämt kontor beläget i Stockholms stadskärna
* Konkurrenslön och förmåner
* Gynnsam personalrabatt
* Del av incitamentsprogrammet
 
 
Är du rätt person?
Tveka inte att kontakta oss eller skicka in din ansökan

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofie Almqvist Gärtner
08-619 28 60
Helena Harbom
031-92 24 80
Frida Esbjörnsson
08-619 28 60
Ulrika Berg
0431-128 15
Ägare Eva-Mari Nordin Barck
08-751 85 15
HR-partner Frida Esbjörnsson
08-619 28 60
Ägare Geir Bergström
0233- 153 00
HR-Partner Sofie Almqvist Gärtner
08-619 28 60
Ägare Pernilla Sahlin
0660-131 77
Ägare Magnus Holmqvist
019-17 46 50, 070-696 77 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Synsam Drifts AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 12 juli 2017

Besöksadress

Box 30153 10425 Stockholm
None

Postadress

Box 30153
Stockholm, 10425

Liknande jobb


klienttekniker

klienttekniker

12 april 2024

Förvaltningsledare IT

8 februari 2024

Learning & Development Specialist

Learning & Development Specialist

25 januari 2024