First line support, finsk- och svensktalande

Arbetsbeskrivning

Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, outsourcingtjänster, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Vi förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser hos 340 000 nordeuropeiska kunder inom privat och offentlig sektor. Vi är 5 600 anställda och omsatte 6 500 miljoner norska kronor 2013.

Kan du leverera professionell IT-support på finska, svenska och engelska? Är du serviceminded och tycker om att ha daglig kontakt med kunder och kollegor och gillar problemlösning? Vill du jobba tillsammans med skickliga kollegor i ett företag som kännetecknas av tillväxt, engagemang och högt tempo? Då ska du höra av dig till oss på Visma Commerce

 Visma Commerce är ett dotterbolag inom Vismakoncernen. Visma Commerce arbetar för att effektivisera upphandlings-, inköps- och anbudsprocessen och därmed bidra till svensk välfärd och konkurrenskraft. Vi hjälper både köpare och säljare att göra bättre affärer och vårt erbjudande omfattar informationstjänster, kunskapstjänster, affärsmedia samt elektroniska inköps- och upphandlingssystem. Vi har kunder i alla storlekar och branscher och är ett företag med tydligt tillväxtfokus med ca 170 anställda och kontor i Stockholm, Linköping, Falun, Halmstad och Oslo samt med offshoreutveckling i Litauen och Rumänien.

Om tjänsten

Du hjälper våra kunder med att lösa problem med användning av våra webbaserade information- och systemtjänster. Problemen har olika svårighetsgrad och du kommer att guida kunder via telefon och e-post. Detta ställer höga krav på en god kommunikativ förmåga där du kan förmedla hjälpen till kunden på både finska, svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du är bra på att dokumentera de erfarenheter du gör och delar mer än gärna med dig av dem till teamet.

Tjänsten är ett vikariat på heltid under ordinarie personals föräldraledighet.


Din bakgrund

För att trivas hos oss bör du vara social, positiv och stresstålig. Du är kommunikativ, engagerad, prestigelös har ett gott kundbemötande. Du trivs med en varierad arbetsdag och ser en utmaning i att alltid ge kunden den bästa servicen.

 Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från serviceyrken och/eller teknisk support. Du har avslutat dina gymnasiestudier och har några års studie- eller arbetslivserfarenhet.

 Du behärskar såväl svenska, finska och engelska på en tillräckligt hög nivå att du kan använda dig av dessa språk i det dagliga arbetet. Du trivs med att lösa problem och har en god förmåga att prioritera bland dina uppgifter. Andra viktiga egenskaper är god pedagogisk förmåga och god samarbetsförmåga.

Varför Visma?

På Visma får du möjligheten att arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag, med kraften och utvecklingsmöjligheterna i en stark koncern. Hos oss trivs du som sätter resultat och affärsnytta före prestige och vill arbeta i ett lönsamt och växande bolag där din insats gör skillnad. Vi erbjuder dig möjlighet att växa och utvecklas med bolaget, samt en balans i tillvaron där du som medarbetare får utrymme att ta eget ansvar. Du kommer ha en viktig roll för våra kunder och du ingår i vårt Service Management-team som idag består av 12 personer.

Ansökan

Låter detta intressant? Skicka då in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2014-06-13.


Se www.visma.se för mer information om Vismakoncernen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Fredriksson
+46 7333977791
Annelie Sunnermalm
+46 072-1649645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Visma Commerce AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Vikariat Vikariat from Augusti 2014
  • Publicerat: 4 juni 2014

Besöksadress

Lindhagensgatan 94
None

Postadress

Box 34212
Stockholm, 10026

Liknande jobb


Områdesansvarig till Feriejobb

Områdesansvarig till Feriejobb

19 april 2024