First line support till ledande IT-bolag

First line support till ledande IT-bolag

Arbetsbeskrivning

Är du en stjärna på IT-support och brinner för att ge god service till kunder och kollegor finns nu chansen att ta dig an rollen som First line support hos ett marknadsledande IT-bolag. I rollen kommer du att stötta företagets kunder med ärenden och bygga vidare på dina kunskaper inom IT och support. Du erbjuds stora utvecklingsmöjligheter inom hela IT-sektorn och blir en del av ett team som genomsyras av samarbete.

OM TJÄNSTEN
I rollen som First line kommer du ingå i ett team av 17 personer, varav du tillsammans med 2 kollegor driver arbetet på service-desk. Du kommer dagligen att hantera inkommande ärenden via telefon och mail från olika kunder där du supportar dem i frågor som rör nätverk, mobil och dator. Du kommer därav arbeta med ärenden inom mjuk- och hårdvaror. Du får en gedigen introduktion i form av en handledare och kommer succesivt att växa in i rollen där du får fortsatt stöd av dina kollegor och närmaste chef.

Du erbjuds:


* Stora utvecklingsmöjligheter och karriärvägar inom IT-området.
* Ett värdefullt kunskapsutbyte från kompetenta kollegor.
* Att arbeta i ett ledande företag inom IT-infrastruktur och systemintegration.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
* Ta emot inkommande IT-ärenden över telefon och mail.


* Utföra systemkontroller och tekniska åtgärder för telefon och dator.
* Genomföra djupare felsökningar.
* Proaktivt arbeta med översyner av IT-system.


VI SÖKER DIG SOM
* Har en avklarad gymnasial utbildning.


* Är en avancerad användare inom Windows 10 och Office 365.
* Talar och skriver obehindrat på svenska då språket dagligen används i arbetet.


Meriterande:


* Har arbetslivserfarenhet inom first- och secondline support.
* Har kunskaper inom andra Windows operativsystem och Active director.


Som person är du:


* Serviceinriktad, ansvarstagande, samarbetsvillig.


Övrig information:


* Start: April-Maj
* Omfattning: Heltid, 8-17. Vikariat på 6 månader, med möjlighet till förlängning.
* Placering: Centrala Eskilstuna.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundföretagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kundföretaget är en av nordens ledande leverantörer av IT-infrastruktur till både privata och offentliga verksamheter och bidrar till ett mer hållbart samhälle. De erbjuder innovativa och smarta lösningar och utgår alltid efter kundens unika behov. På bolaget värnas det om hållbarhet vilket är ett löpande inslag i det dagliga arbetet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2020
  • Ansök senast: 6 april 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024